torstai 7. elokuuta 2014

Kuvia viime päiviltä

Viime viikon tiistaina hyppäsimme aamulla mini bussin kyytiin ja köröttelimme sillä Tekirdagin kaupunkiin, johon oli noin 30 kilometrin matka majapaikaltamme, nämä paikalliset bussikyydit olivat oikea kokemus, sillä vaikka bussi olisi ollut tupaten täynnä niin kuski otti lisää matkustajia kyytiin kadun varsilta ja ajoi ovet auki, onneksi kukaan ei tipahtanut kyydistä! Paikallisillehan tämä varmasti on tuttua, mutta meille turisteille hieman hassu kokemus. Tekirdagissa menimme suureen neli kerroksiseen kauppakeskukseen nimeltä Tekira, kun astuimme sisään, ajattelin heti että täältä lähdetään ulos kädet täynnä ostoskasseja, mutta väärin luulin, sillä en valitettavasti löytänyt mitään muuta paitsi kosmetiikka tuotteita, koska oikeaa kokoa ei tuntunut olevan jäljellä missään, kun jokapaikassa oli alennus myynnit. Kävimme Tekiran ostoskeskuksesa syömässä salaatti baarissa, siellä oli aivan järjettömän kokoiset annokset, ainakaan ei jäänyt nälkä!

Tiistaina kävimme Marmara Ereglisin katu markkinoilla, siellä oli kaikenlaisia kenkiä, vaatteita, asusteita, pähkinöitä ja hedelmiä, oikeastaan ihan kaikkea ruuasta siivoustarvikkeisiin. Markkinoilla oli todella kivan ja raikkaan näköisiä hedelmä pöytiä, mutta arvatkaahan että olikohan tämä neiti taas aivan muissa ajatuksissa kuin niiden kuvaamisessa... Markkinoiltakaan en ostanut mitään muuta kuin yhden liiran sukkia, kun niille vain on aina tarvetta ja milloin mihinkin sukan toinen pari aina katoaa!

Eilen heti aamiaisen jälkeen lähdimme tien varteen odottelemaan Silivriin menevää bussia, sinnekkin matkaa oli  noin 30 kilometria, ja bussi matka taittuikin seisten oven pielessä kun bussi oli taas aivan täynnä. Silivri oli kiva pieni kaupunki, jossa oli paljon erilaisia katu kauppoja ja ruokailu paikkoja, eksyttiin myös vahingossa rantakadulle joka oli tosi kivan näköinen, myös rannassa oli monia viihtyisän näköisiä baareja ravintoloita, mutta päädyimme menemään paikalliseen pieneen pikaruoka paikkaan koska se oli edullisempi vaihtoehto.
Silivrissä oli myös pieni ostoskeskus jossa kävimme, mutta taaskaan en paljoakaan mitään löytänyt, Ostinvain taas kosmetiikka tuotteita ja yhden puseron.
Toisaalta ihan hyvä että en ole tuhlannut kaikkia rahojani, sillä Istanbulin lentokentällä on Victoria's Secret liike, ja haluan ehdottomasti ostaa sieltä jotakin ihanan tuoksuisia vartalo suihkeita ja voiteita.

Siinä oli muutamat kuvat viime ajoilta, sovimme jo matkamme alussa että joka viikko teemme jonkin pienen päiväretken johonkin kaupunkiin ja niin olemmekin nyt tehneet, hieman kyllä harmittaa kun vietimme Istanbulissa vain kaksi päivää, kun siellä olisi ollut niin paljon tehtävää ja nähtävää. Nyt on enää neljä päivää lomaa jäljellä, kyllä kuukausi on mennyt aivan hillittömän nopeasti! Mutta tällä hetkellä päälimmäiset fiilikset kotiin menosta ovat ehkä hieman surulliset, koska olen saanut täällä uusia ystäviä, ja ajatus siitä etten enää ehkä ikinä tapaa heitä ei ole laisinkaan kiva ajatus. Mutta onhan se ihana palata kotiin ja päästä taas elämään normaalia arkielämää, päästä taas kuntosalille ja näkemään ystäviäni pitkästä aikaa.

Nyt lähden ottamaan aurinkoa ja nauttimaan lämmöstä ja kesälomasta vielä kun sitä jäljellä on, palaillaan!
Sanni

1. Tosi kivoja kuvia, ihanan näköistä siellä! Ja ainahan se tuntuu haikealta lähteä jostain paikasta, jossa on saanut esim juuri uusia kavereita tai on muuten vaan viettänyt mukavaa aikaa, mutta onhan se myös aina ihana palata takaisin kotiin ja niihin rutiineihin, mitä täällä Suomessa on! :)

1. Kiitos! :) Ja niin on, vaikka olemmekin hieman huonommalla paikalla ja yleisimmät turisti kohteet olisivat turkissa paljon paljon kauniimpia paikkoja, mutta kyllä täältäkin kivoja paikkoja näkee :) Niinhän se on aina! Ihanaa kuitenkin päästä kotiin :)

2. Ihania kuvia! Voisitko joskus tehä postausta proteiini jauhoista ja mitä suosit ja miten käytät niitä?:)

1. Kiitos! Tällä hetkellä en käytä minkäänlaisia lisäravinteita, mutta tottakai voin tehdä sitten jos taas niitä alan käyttämään! :)

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!