sunnuntai 21. syyskuuta 2014

Negative Vibes

"Hyi vittu, onko nyt kivaa näyttää ihan mieheltä?" 
"Sun lihakset on oksettavat" 
"Tapat ittes tolla elämäntavalla" 
"Vittu sä oot kylmä akka, et tuu ikinä saamaan ketään joka haluis sulta mitään muuta ku sitä yhtä asiaa.."
"Oot ruma" "Oot outo" "Et oo normaali"

Monia kertoja viikossa mulle tulee vastaan tälläisiä anonyymi kommentteja, ei niistä pitäisi ikinä välittää ja ne pitäisi vain laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, koska onkohan nyt kellään anonyymi kommentoijalla minkäänlaista merkitystä minun elämässäni? No ei kyllä ole, mutta täytyy myöntää, että kyllähän tuollaiset kommentit kirpaisee ja saa miettimään että mitä olen tehnyt väärin ja miten olen voinut epäonnistua niin pahasti jossakin että saan noin paljon kuraa niskaani, vai olisikohan vihan syynä se että nuo kommentoijat ovat kenties kateellisia ja katkeria minulle jostakin? Niin, en tiedä, nykyään valitettavasti sekin voi olla hyvin mahdollista että siellä ruudun toisella puolella kirjoittelee anonyymisti se 'paraskaveri'

Blogissani haluaisin jakaa positiivisia asioita ja hyvää oloa lukijoilleni, mutta se vaan on totuus että ei se bloggaajankaan elämä ole aina ruusuilla tanssimista ja hurjan ihanaa, vaikka sellaisen kuvan saattaisi positiivinen blogi antaa ja sori nyt tälläisestä negatiivisesta postauksesta, mutta mulla on sellainen tunne että mun on pakko tästä kirjoitella jotta pää pysyy kasassa. Olen jo jonkin aikaa ollut erittäin stressaantunut kaikista elämässäni tapahtuvista asioista ja koulu on yksi niistä joka huolettaa minua todella paljon, huomenna pitäisi olla tehtynä kuusi sivuinen kirjaesitelmä, enkä ole lukenut edes puolia kirjasta... Sekä on myös kokeita tulossa, ja no... tarvitseeko siihen edes sanoa mitään, kyllä te tiedätte. 

Olen myös viimeisten viikkojen aikana ollut vähän välillä flunssassa, ja luulen että senkin aiheuttajana on stressi ja arvatkaan vaan että aiheuttaako sairastelu stressin päälle vielä vähän lisää stressiä, kun päivät vierähtävät kotona ja mielessä pyörii kaikenlaisia negatiivisia asioita, kun ei voi treenata, eikä oikeastaan muuta tekemistä olekaan. Silloin herää kysymys, että pitäisikö mun jotenkin muuttaa itseäni että pääsisin mukaan porukkaan, että olisi muutakin tekemistä kuin vain seuraavan treenin odottelu. Pitäisikö mun alkaa ryyppäämään ja rellestämään niinkuin muutkin? Toisiko se sitä hyvää elämänlaatua ja onnea? Saisinkohan mä kavereita? Valitettavasti silloin kun muutin elämäntapojani, kaveritkin hävisivät yhtä nopeasti kuin alkoholi minun elämästäni, mutta miksi? En ymmärrä mikä siinä on ihmisille niin vaikeaa sulattaa sitä että en halua käyttää alkoholia ja kaikki yhdistävät sen aina treenehini. "No kyl sä välil voit ottaa, ei se sun treenejä pilaa" Entäpä jos mulla on muita syitä juomattomuuteeni ja yksinkertaisesti viinan kittaaminen ei vain tunnu musta kivalta?

En kuitenkaan ole muuttumassa muiden takia, en minäkään tuomitsisi tai eristäisi omia kavereitani jos ja kun he tekevät eri valintoja kuin minä. Rakastan elämäntapaani, haluan syödä terveellisesti ja liikkua, mutta entäpä se henkinen puoli? Hyvinvointi ei ole pelkästään liikuntaa ja terveellistä ruokaa, vaan suuri osa siitä on myös asiat mitä tapahtuu pään sisällä. Voiko sitä sanoa hyvinvoinniksi jos on fyysisesti hyvässä kunnossa ja kroppa on hyvin ravittu, mutta henkisesti on aivan rikki ja stressaantunut? Kaikki varmasti tietävät tähän vastauksen.

WeHeartIt
Tällä hetkellä mun henkinen hyvinvointi on hieman hukassa, mutta kunhan tästä nyt saisi stressin lievittymään, koulu jutut hoitoon ja pääsisi takaisin treenien pariin, niin eiköhän tämä tästä. Kaikilla on välillä huonoja aikoja ja tuntuu siltä että mikään ei mene hyvin taikka onnistu, mutta niinkuin pomoni sanoi yhtenä päivänä töissä, hyviä asioita tapahtuu hyville ihmisille, mä uskon siihen. 

Täytyy nyt vain olla iloinen pienen pienistäkin positiivisista asioista elämässäni. 
Olen myös miettinyt että ehkä jokin uusi harrastus toisi jotain pientä iloa ja lisää normaaleihin arkipäiviini, olen tosi kiinnostunut kokeilemaan crossfittiä ja reggae hall tanssia. Ehkä mä vihdoin etsisin sopivat paikat ja lähtisin kokeilemaan kumpaakin lajia :) Tietäisikö joku teistä lukijoistani jotakin lisää näistä tai mahdollisesti siitä missä niitä pääsisi kokeilemaan? 

Toivottavasti vähän positiivisimmin mielin kohti uutta viikkoa! 
- Sanni

24 kommenttia:

  1. Moikka. :) Oon monissa blogeissa törmännyt just näihin tyhmiin ja ehkä hieman kateellisiin anonyymeihin, mut ei niistä kannata todellakaan välittää! Ei kannata edes aatella, että jonkun toisen henkilön takia sun olis muututtava, ei missään nimessä! Nää "kaikkitietävät" anonyymit varmasti ei tiedä sun elämästä mitään, joten niistä kannattaa olla välittämättä. :)

    Itse oon käynyt crossfitissä fittarilla Joensuussa, mutta taitaa olla sulle vähän turhan kaukana. :D Cf on ihan mielettömän kannustava harrastus, erilaiset metconit oikeesti tuo älyttömästi virtaa päiviin ja auttaa jaksamaan myös koulunkäyntiä. Mulla nyt alkaa ensi viikolla viimeiset crossfit tunnit kurssista, sit oon käynyt sen 8 kerran kurssin, johon sisältyy tekniikat ja keskeisimmät asiat. Kovasti oon yrittänyt oppia crossfitin sanastoa ja kyllä se tästä vielä laajentuu! :D Kurssin jälkeen varmasti jatkan tunneilla, on ollut sen verran mukavaa touhua, että voittaa tavallisen salitreenin ihan kuusnolla! Tai sit vaan oon enemmän ryhmäliikunta tyyppiä.. :D

    Mutta, kannattaa käydä kokeilemassa, et varmasti tuu pettymään! :) Tsemit sulle kokeisiin ja ylipäätään syksyn jatkoon, eiköhän se siitä!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin valitettavasti varmasti jokainen julkisesti bloggaava saa osansa näiltä negatiivisilta anonyymeiltä jotka luulevat nimenomaan tietävänsä kaiken elämästäni :D

      Joensuu on kyllä tosiaan hieman liian kaukana! Mutta sait kyllä mut kiinnostumaan vieläkin enemmän, kuulostaa just täydelliseltä harrastukselta mulle! :) Pakko kyllä etsiä joku hyvä crossfit sali ja mennä kokeilemaan!

      Kiitos kivasta piristävästä kommentista ja tsempeistä! Hyvää syksyn jatkoa myös sinulle :)

      Poista
  2. mielettömän hyvä kirjotus :) ei kyllä mee jakeluun, että miks pitää anonyyminä tollasta kirjotella. se on sun päätös miten haluat elää ja jokaisella on omat jutut mistä nauttii. sitä paitsi, sulla on just upee naisellisen lihaksikas kroppa ja ihailen sua muutenki ihan suunnattomasti ♥ toivon sulle kaikkee hyvää niin koulun ku treenienki suhteen :) ♥ mäki haluisin kokeilla crossfittiä, mut kun tälläses peräkylässä asun niin täällä se ei oo oikein mahollista :( oon kuitenki kuullu siitä paljon hyvää ja luulen et se auttais tuomaan sullekkin vähän piristystä arkeen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti ♥️

      Ja niinhän se on, en ymmärrä miten jotkut ihmiset voivat saada siitä jotain hyvää oloa että haukkuu muita ja aiheuttaa ikävyyksiä. Ja kaikilla on oikeus tehdä sitä mikä tuntuu hyvältä ja oikealta ilman muiden kitinää!

      Ja kiitos taas kovasti ♥️ Eiköhän ne koulujututkin ala sujumaan, kunhan saisi hieman opiskelumotivaatiota :)

      Crossfit kyllä ois tosi kivaa! Mutta munkin harmikseni kattelin sen harrastuksen hintoja ja tulin siihen tulokseen että ei siihen olisi mitenkään varaa :( Mutta täytyy katella!

      Poista
  3. Älyttömän hyvä teksti! Välillä ite miettii, että ajatteleeko ihmiset niin, että kaikkien on pakko käyttää alkoholia ja sitä, että mitä hienoa siinä on olla ryyppäämässä joka ikinen viikonloppu?

    Ja vaikutat niin vahvalta ja ihanalta ihmiseltä, ettei se tunnu oikealta, että saat tollaisia kommentteja, mutta valitettavasti jokainen meistä saa ja me ei voida sitä estääkkään... On silti huippu juttu, että pystyy pitämään omat elämäntavat sellaisina kuin itse haluaa, vaikka muut joskus painostaisivatkin niistä poikkeamista! Tsemppiä sulle ihan kaikkeen jatkossa ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Claudia! :)

      Ja niin, ihan kummaa touhua oikeesti! Onko se sitten niin kivaa örveltää ja tehdä tyhmyyksiä ja seuraavana päivänä maata kotona kauheassa krapulassa... No mistä kukin tykkää :D
      Ja kyllä sitä voi hauskaa pitää ilman viinaakin, ainakin meikäläiseltä onnistuu! :D

      Ja niin valitettavasti saa osansa näiltä negatiivisiltä kommentoijilta ja vihaajilta, mutta sellaiselta ei voi nykyään välttyä, täytyy vain antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ne turhat höpinät!

      Kiitos paljon tsempeistä! ♥️

      Poista
  4. Ulkonäkö kateus, sisäinen paha olo, ilkeys, syitä on monia miksi haukutaan, negatiivisiä kommentteja pitäisi lukea erittäin suurella varauksella eikä niiden pitäisi vaikuttaa millään lailla elämään, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, eikä saa jäädä ajattelemaan kommentteja sen enempää.
    Suurin osa tämänkin blogin lukijoista on teinejä 13-19v ja siinä ikäryhmässä on vielä aika lapsellista käytöstä minkä huomaa kommenteista.
    Henkinen nettikiusaaminen on enemmän siis naisten juttu, varsinkin blogeissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se on! Mutta valitettavasti kyllä vanhempienkin blogeissa näitä tulee vastaan, mutta ei niistä tosiaan sen enempää pidä välittää!

      Poista
  5. Olet kerrassaan upea, joten noi kommentit kannattaa todellakin jättää omaan arvoonsa! Kateellisia riittää valitettavasti aina :/ jatka samalla mallilla eteenpäin Sanni<3 !

    VastaaPoista
  6. Tosi hyvä postaus! Kateelliset huutelee... Voin kyllä myöntää että sun motivaatio ja elämäntavat on kyllä kadehdittavat hyvät :D Oo ylpee itestäs, oot tehny tosi hyvää työtä! Keep going girl :)

    VastaaPoista
  7. Höpöhöpö tyhmät anonyymit! Sä näytät upeelta etkä todellakaan näytä jätkältä!
    Ihan saman jutun oo huomannu tosta kaveripiiristä ja alkoholista. Mä kun en ruvennutkaan enään menemään kavereitten mukaan juomaan ja juhlimaan, niin ei niistä kuulu sit enää muutenkaan!
    Mä itse oon kuullut ainoastaan hyvää mun "isoista" lihaksista ja hyvästä kropan rakenteesta, yleensä' salilla miehiltä sekä naisilta!
    Toisaalta, en kirjoita blogia, täällä taitaa enimmäkseen niitä negatiivisia kommentteja tulla.
    Tsemppiä, oot upee! Meinaatko kisata?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Ja kiitos kovasti ♥️ Niin se valitettavasti menee kun alkoholi on aika suuri yhdistävä tekijä monilla ihmisillä ja siitä poikkeavat eivät sitten pääsekkään mukaan kuvioihin...

      Salilla mäkin olen kuullut muutamia kehuja, mutta täällä internetissä tulee näitä negatiivisia asioita vastaan, kun on niin helppo kirjoitella kasvottomana muille ilkeitä juttuja mitä ei välttämättä kasvotusten uskaltaisi sanoa...

      Kisaamisesta en oikeastaan haaveile, kun ei vaan tunnu kuitenkaan se touhu ihan omalta jutulta, laittaa siinä sitten muiden kanssa kankut riviin ja mennä arvosteltavaksi :D

      Poista
  8. Kun luin tätä niin huomasin itseni tästä mulla on tuli tää vaihe ja itseasiassa retkahdinkin (herkkuihin) silloin koska tuntui että ehkä se parantaisi oloani mutta päin vastoin tunsin itseni enemmän pettyneeksi eikä auttanu millään tavalla ja mullakin kävi sama että kun rupesin laihduttamaan pari vuotta sitten ja käymään salilla ja tuloksia tuli paljon ja yks ilta vaan heräsin ja tajusin ettei mulla oo melkeen yhtään enää kavereita ja päätin että annan aikaa kavereille ja liikunnalle yhtäpaljon ja tämä sai auttoi paljon ! Mutta jos hyväksytään kaveriksi vain jos juo niin ei kannata hakea sitä kautta kavereita vaan ne oikeat kaverit hyväksyy sut millasena oot:) Oot huippu ja jatka samaa mallii ja negatiiviset kommentit toivottavasti jää positiivisten kommenttien varjoon!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin siinä valitettavasti monilla käy, vaikka tosi ystävien ei pitäisi jättää moisen asian takia :/

      Kiitos paljon ♥️ Ja negatiiviset kommentit kyllä jäävät positiivisten varjoon, on teitä ihania ihmisiä kuitenkin onneksi enemmän kuin vihaajia :) ♥️

      Poista
  9. Ihan kamalia kommentteja, noista selvästi paistaa kateus läpi! Sanni, oot upea, älä idioottianonyymeistä välitä :)

    Ja loppu postaus oli sitten ihan kuin mun suusta. Flunssa ja stressi painaa päälle, mieli on ollut jo pitkään maassa ja tuntuu, että elämä on pelkkää alamäkeä. En muuta teekään kuin käyn töissä, koulussa (jos jaksan tai on pakko) ja makaan kotona neljän seinän sisällä, joka on kaikista pahin vaihtoehto. Silloin ne ajatukset vasta lähtevätkin harhailemaan ja masentaa entisestään. Viikonloppuina mua ei kiinnosta lähteä mihinkään, koska alkoholi. Se ei kuulu mun elämään kuin erittäin harvoin. Mua ei kiinnosta juoda päätä täyteen joka viikonloppu ja kärsiä seuraavat päivät huonosta olosta. Treenata ei todellakaan voi eikä tyhjät kaloritkaan houkuttele. Mun henkinen terveys on niin kärsinyt, että vaikuttaa pahasti jo fyysiseenkin terveyteen :(

    Ja mäkin haluaisin niin paljon harrastaa kunnolla crossfitiä! Alkuvuodesta kävin sellaisen crossfit-peruskurssin ja rakastuin täysin! Ne hinnat on ainakin mun budjetille liian pilvissä, joten haaveeksi taitaa jäädä. Perustan kohta jonkun oman crossfit-salin ja vedän siellä niitä mahtavia treenejä :D

    Tosi paljon tsemppiä sulle Sanni ♥ Asioilla on tapana järjestyä, mullakin on vielä pikkuriikkisen uskoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin, kyllä tuonlaiset kommentit voi ehkä jo pistää kateuden piikkiin, mutta milloin mitäkin 'hyviä' syitä näillä vihaajilla on haukkua ja mollata.. :D Mutta tosiaan, eikun vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!

      Voi eikä! meissä on kyllä tosi paljon samaa, samaistutaan aina toistemme teksteihin :') Mutta eihän nämä fiilikset ole tosiaankaan mitään kivoja ja tuntuvat niin ylitsepääsemättömiltä jutuilta, mutta asioilla on tapana järjestyä, niinkuin sanoitkin :) Toivottavasti tämä olisi vain jokin hetkellinen syysmasennus...

      Voi että mua harmittaa ihan tosissaan tuon crossfitin suhteen! Se olis varmasti ihan super kivaa, miksi kaiken huvin ja hauskan pitää olla aina kallista...!? Muista infota mulle heti salin perustettuas, niin saat heti yhden vakio asiakkaan ;D

      Kiitos tsempeistä, sinulle myös paljon tsemppiä ♥ Nyt vaan suunta ylös päin ja kohti hyviä asioita :)

      Poista
  10. Jos kaverit lähtee, ne ei oo ystävyyden arvosia. Ystävät arvostavat sua ihmisenä, ei sen mukaan mitä teet! Keep going on, nauti elämässä niistä asioista mitä tykkäät tehdä.. Vaikutat mahtavalta mimmiltä:) Uskon että varmasti tulet myös löytämään esimeriksi nimenomaan uusien harrastusten myötä sellaisia ystäviä, jotka on ehkä enemmän samanhenkisiä sun kanssa ja arvostavat sua just sellasena kun oot:) Mun mielestä jokainen saa koostaa elämänsä niistä pienistä palasista, joista tulee hyvälle tuulelle! Ja mulla ainakin henkinen hyvinvointi on paljonkin kiinni fyysisestä hyvinvoinnista.. Keskity sun vahvuuksiin:) Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täyttä asiaa kaikki mitä sanoit! Kiitos ihanasta ja tsemppaavasta kommentista ♥️

      Poista
  11. Oon ettiny just tällasta blogia vaikka kuinka kauan ja nyt sit löysin tän sun!! Ihan super kiva blogi ja tosi paljon hyödyllistä tietoo ja vinkkejä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten mukava kuulla, kiitos paljon :) Tervetuloa lukijaksi, toivottavasti pidät jatkossakin! :)

      Poista
  12. Voi, miten vahva, nuori nainen olet. Moni ikäisesi ei uskaltaisi säilyttää omaa arvomaailmaansa kuten sinä. Ole ylpeä itsestäsi ja omista periaatteistasi. Olin muuten sinun iässäsi myös kova stressaamaan. Iän myötä olen oppinut suhtautumaan asioihin vähemmän stressaavasti. Ehkä stressaaminen kuuluu tuohon ikävaiheeseen. Jos uutena harrastuksena kiinnostaa juoksu, niin tsekkaapa mun ihan uusi blogi:

    Toppojalka.blogspot.fi

    Mä voin sitten hakea sali-inspistä sun blogista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta ja positiivisesta kommentista :)
      Mulla on stressi vähän ehkä sellaista kausi luontoista, ja näin syksyn aikaan se aina puhkeaa kun uusi lukuvuosi ja haasteet edessä, mutta eiköhän tämä tästä toivottavasti pian taas helpota :)
      Juokseminen on kyllä tosi mukavaa, ennen tykkäsin juosta ihan hirmu paljon, mutta sitten sääret alkoivat ilmoittelemaan että se ei olekkaan hyvä idea... Nyt epäilen hieman penikka tautia, mutta yritän ns. kuntouttaa jalkojani että voisin taas juosta normaalisti ilman särkyä :) Käympäs kurkkaamassa blogisi!

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️