lauantai 25. lokakuuta 2014

Miksi toi noin tekee?

Ihmisiä löytyy joka lähtöön, on aktiiviliikkujia, satunnaisia jumppaajia ja laiskoja sohvaperunoita, jotka saa liikkeelle vain pakon edessä. Toiset syövät miten sattuu, toiset jättävät syömättä ja toiset syövät tarkalleen oikein, jotta saavat kaikki tarvittavat ravintoaineet tai edes jotain sinne päin. Toiset haluavat vapaa-ajallaan vetää pään täyteen viinaa ja rellestää menemään, toiset haluavat viettää koti-iltoja itsekseen omassa rauhassa ja toiset haluavat lenkkeillä ja käydä harrastuksissaan. Kaikki nuo on okei, jos ne on omasta mielestä hyvä juttu ja kokee nauttivansa niistä asioista. Mutta aina löytyy joku ihminen joka on tuomitsemassa ja syyttelemästä erilaisista valinnoista. 
Miksi? Ketä nää mielensäpahoittajat oikein on?

Itse tykkään käydä aamuilla lenkeillä silloin tällöin, mutta en kuitenkaan pakota ketään sitä tekemään tai tuomitse niitä jotka eivät lenkkeile....
Miksi muiden elämään ja harrastuksiin täytyy puuttua niin paljon? Miksi se edes liikuttaa muita mitä juuri se yksi tekee vapaa-ajallaan tai mitä se harrastaa, tai miten ylipäätänsä haluaa elämäänsä elää? Ratsastajille huudellaan kuinka turha harrastus heillä on ja se ei kuulemma ole urheilua, cheerleading on vain pelleilyä ja kuntosalilla käyvät tytöt näyttävät miehiltä. Yeah right... Kaikkien pitäisi antaa tehdä juuri sitä mikä itseä kiinnostaa ja mikä tekee onnelliseksi. Vaikka minä olisin sitä mieltä että jokin on aivan sieltä kuuluisasta, niin en mä silti menisi haukkumaan sitä ihmistä tai harrastustaan, antaa tehdä rauhassa sitä mitä tykkää.

Mulle on monesti sanottu että tapan itseni tällä elämäntyylillä ja että elämäni on aivan paskaa yms. En oikein ymmärrä noita kommentteja, kuka anonyymi luulee tietävänsä minua itseäni enemmän elämästäni? Älkää huoliko anonyymit, mulla on kaikki paremmin kuin hyvin, olen enemmän kuin tyytyväinen elämääni. Olen löytänyt itselleni huikean harrastuksen ja hyvät elämäntavat sen ohella. Musta on tullut itsevarmempi ja viisaampi. Olen selvinnyt myös vaikeista ajoista elämäntapojeni ja harrastukseni ansiosta, koska ne ovat mulle suuri voimavara. Olen löytänyt sen mitä olen etsinyt elämääni, ja tulen elämään näin niin kauan kuin täällä olen, vaikka mitä anonyymit höpöttäisi.

Muut ottavat risteilylle mukaan viinaa, minä omat eväät. Kumpikin vaihtoehto on ihan fine.
Huomenna laivalla saan varmasti monet kysymykset "miks sä et juo?". Pitäisikö munkin kysyä jokaiselta vastaan tulijalta, että "öö, no miks sä juot?" No ei niin, sehän olis aivan typerää. Mutta niin kuulostaa munkin korvaan erittäin typerältä, kun kysellään että miksi en juo ja siinä samalla ohimennen mulle yritetään väkisin tyrkyttää jotain drinkkiä. Ehkä mun pitäisi vastapainoksi kaataa kavereiden juomat pois, koska mäkin tekisin niin? Mutta kun ei niin tehdä, koska kaikilla on oikeus omiin päätöksiinsä ja mielipiteisiin asioista.

Tästä postauksesta nyt tuli kyllä aikamoinen ripitys, mutta varmasti monet tajuavat pointtini! Mua vaan raivostuttaa kun ihmisiä luokitellaan ja tuomitaan kaikkien tyhmien asioiden perusteella.

Älkää tuomitko ihmisiä ja tehkää sitä mitä rakastatte!
♥️ Sanni

18 kommenttia:

  1. mun mielestä tää oli just hyvä postaus!
    Ihan asiaa puhut, tollanen on oikeesti nimmittäin niin raivostuttavaa..!

    http://fitlinaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!
      Ja niinhän se on, oli pakko oikein kirjoittaa postaus asiasta kun aloin miettimään näitä juttuja ja alkoi ärsyttämään niin pirusti :D

      Poista
  2. Hyvä postaus! !

    elamanikuvina.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Loistava postaus! Just näin! Ei toisten elämänvalinnat ole mitään toisilta pois, joten miksi aina pakko tuomita. Jos ei se valinnat suoraan satuta muita ihmisiä, niin niistä ei ole mitään haittaa, eikä niitä tarvitse käännyttää siihen omaan "ainoaan oikeaan" tyyliin.
    Oot kyllä niin oikeassa ja saisi muutkin hiffata asian!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja nyt ollaan aivan asian ytimessä! Jokaisella on oikeus elää juuri senlaista elämää kun haluaa ja itse kokee parhaaksi, ja tosiaankin, se ei ole muilta pois joten miksi motkottaa aina joka asiasta!

      Poista
  4. Puhut niin asiaa ja oon sun kanssa täysin samaa mieltä! Tää oli tosi hyvä teksti :)
    En oo varma saitko tän kommentin nyt kaks kertaa, kun en tiiä lähettikö tää sen edellisen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ja ei tullut kahta kertaa! Itekki välillä luulen lähettäväni kunnon spämmiä kun lagailee :D

      Poista
  5. Aamen! En voisi olla kanssasi enempää samaa mieltä.

    VastaaPoista
  6. Samaa mieltä!! Vaikka oonkin omaa mieltäni esim just ratsastuksesta ja cheerleadingistä niin en silti kerro sitä niille koska yhtä hyvin ne vois vittuilla mulle mun salinkäynnistä et mitäs järkee siinä on :D hajottaa et joidenkin ihmisten elämä on niin sisällötöntä et niil on aikaa haukkua toisten harrastuksia....
    Mut respektit sulle että jaksat ottaa Tukholmaan omat evät mukaan, multa ei onnistuis ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Kyllä mäkin ajattelen joistain harrastuksista että mitä hittoa eihän tossa ole mitään järkeä, mutta en mä sitä ääneen sano :D Kaikki saa tehdä niinkuin haluaa!
      Ja kyllä siinä pitkän penninkin säästi kun oli omat eväät mukana, ja pysyi katabolia kaukana ;) hah

      Poista
  7. Ihana postaus, totta alusta loppuun! :) tuli samalla mieleen, kun olet jo töissä niin työskenteletkö oppisopimuskoulutuksella vai miten? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Olen koulussa, mutta oon sellasessa ryhmässä joka on hieman erilainen. Olen maanantaista keskiviikkoon koulussa ja torstaisin ja perjantaisin töissä. Me suoritamme siis joitakin koulun kursseja työpaikalla. Hain ryhmään itse sen takia, että opin paremmin tekemällä kuin lukemalla tai kirjoittamalla asioita. Ja tietenkin kun saa työkokemusta niin onhan se tosiaankin plussaa :)

      Poista
    2. Tollanen ois kyllä ihan mahtavaa!! Oispa täälläkin tollanen mahdollisuus :D tilasin eilen lisäravinteita ja oon niistä vielä vähän pihalla niin voisitko tehdä uuden postauksen lisäravinteista, missä kerrot esim siitä baac vai mikä se jauhe olikaan niin tarkemmin. Tai ihansama mistä mut jostain kun kerrat tiiät enemmän näistä jutuista :D

      Poista
    3. On kyllä huippu hyvä mahdollisuus ja siitä hyötyy älyttömän paljon :) Ja okei kiva juttu! En kyllä valitettavasti oo tässä lähiaikoina lisäravinne postausta tekemässä kun niitä nyt on tullut niin tiuhaan tahtiin etten halua tyrkyttää enempää! :/ voit laittaa mulle sähköpostia niin vastaan mielelläni kysymyksiisi ja juttelen lisää asiasta! :) sanni.tuomi@hotmail.com

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️