sunnuntai 12. lokakuuta 2014

Operaatio muhkeat muskelit

Ehkä olisi taas aika päivittää vähän bloginkin puolelle, että missä mennään treenin ja ruokavalion suhteen. Kun minulla on taas suunnitelmat vaihtuneet. Uhkailin alkavani treenaamaan enemmän crossfit tyyppisiä treenejä, kokeilin yhden viikon ja se ei tuntunut minun jutultani. Palautumisessa kesti kauan kun lihakseni ei ollut tottunut kyseiseen treenimuotoon ja sen takia en treenejä ruvennut jatkamaan koska treeni kerrat olisivat vähentyneet roimasti, koska palautuminen oli niin hidasta. Viime aikoina mulla on noussut puntti kyllä todella mainiosti ja treeni luistaa hyvin. Painoja saa kokoajan lisäillä ja kehitystäkin huomaa kokoajan tapahtuvan ja motivaatiota riittäisi vaikka muille jakaa!

Pari after gym peiliselfietä..
Tällä hetkellä haluan keskittyä lihasten kasvatukseen ja oikeasti myös tehdä sen. Olen monesti yrittänyt samaan aikaan kiinteytyä ja kasvattaa lihaksia, mutta niin ei tosiaankaan pitäisi toimia ja siitä seuraa vain lihasten katabolinen tila ja muuta huonoa. Ortoreksiset ajatustavat ovat jättäneet mulle pakkomielteen 1500 kalorin päivittäisestä ruokavaliosta ja on tuntunut erittäin pahalta syödä sen yli, vaikka se ei tosiaankaan ole liikaa varsinkin jos tavoitteena on maksimaalinen lihasten kasvu. Silloin ei todellakaan voi elää miinus kaloreilla, eikä silloin riitä energiat kunnon treeneihinkään.

Tänään kävin pitkästä aikaa kokeilemassa miltä ryhmäliikunta tuntuu...
Aion jatkaa treenejä tuttuun ja turvalliseen tapaan neli-jakoisella treeniohjelmalla. En usko että mikään muu jako toimii minulle paremmin, niin näillä jatketaan niinkuin aina ennenkin. Painoja alan lisäilemään ihan kunnolla ja samalla myös pudotan toistoja alaspäin. Myös uusia liikkeitä aion ottaa mukaan treeniin jotta lihakset saavat kunnolla erilaista ärsykettä.

Treeni jakoni näyttää tältä:
1. Jalat
2. Selkä/Olkapää/Keskivartalo
3. Rinta/Hauis/Ojentaja
4. Olkapää/Vatsat

Muuten samanlailla mennään kuin aiemmin, mutta olkapäitä alan taas tahkoamaan kaksi kertaa viikossa. Olkapäät on mulla minun mielestäni selllainen alue mikä tarvitsee kaikista eniten sitä pihviä, jotenkin tuntuu siltä että ne ovat aivan jäljessä muun kropan kehityksestä. Mutta nyt vaan täysillä kehittymään!

Nami nami!
Nyt olen siis lisännyt hiilihydraatteja ruokavaliooni, koska proteiinin lisäksi hiilihydraatit ovat myös suuri tekijä lihasten kasvussa, sillä niiden avulla proteiinit kulkeutuvat lihaksiin korjaamaan treenillä aiheutettuja vaurioita.
Hiilihydraatin lähteinä minulla toimii esimerkiksi. kaurapuuro, banaani, täysjyvä riisi tai pasta, bataatti ja myös silloin tällöin ruisleipä. Karkit eivät siis tosiaankaan kuulu minun päivittäiseen hiilihydraatteihin, vaikka kuvassa niitä esiintyykin! Mutta pitäähän sitä välillä ottaa rennommin ja pitää myös herkkupäiviä.
Proteiinit saan pääasiassa maitotuotteista, kanasta/lihasta ja palautusjuomasta. Olen myös nyt kiinnittänyt huomiota hyvien rasvojen päivittäiseen saantiin ja pyrin syömään joka päivä esimerkiksi pähkinöitä tai avokadoa, jotka ovat mainioita hyvien rasvojen lähteitä. Mutta ne ovat myös todella kaloririkkaita, joten pienet määrät riittävät.

Ja taatut tulokset ;)
Sain pari viikkoa sitten käyttööni myös lisäravinteita. Treenin aikaiseksi juomaksi valitsin itselleni Forcen BCAA juoman päärynän makuisena. BCAA juoma siis estää kataboliaa treenin aikana, joten se sopii täydellisesti minulle nyt ja aina, koska tässä halutaan nimenomaan kasvattaa lihasta eikä kutistaa sitä. Olen ollut tosi tyytyväinen tuohon juomaan kaikinpuolin, se maistuu hyvälle ja sen teho oikeasti tuntuu treenissä vaikka se ei sisälläkkään mitään energiaa lataavia aineita. Mutta olen huomannut että se auttaa mua puristamaan ne viimeiset pari toistoa ja treenit ovat tuntuneet menevän paremmin perille kuin aikaisemmin. Palautusjuomaksi otin Self nutritionin Revovery50 jauheen suklaan makuisena. Recovery50 sisältää 1:1 hiilihydraatteja ja proteiineja sekä palautusta tukevia vitamiineja ja mineraaleja, eli kaiken mitän treenin jälkeen lihakset tarvitsevat.

Ei mulla muuta tällä erää, nyt mä lähden laittamaan vähän evästä koneeseen!
Sanni

18 kommenttia:

  1. Ihan huippua, oot niin aidon oloinen bloggaaja!!
    Sen verran kyselisin, että kun sulla on treenijako 4 eri osaan, niin miten käyt salilla viikossa? Käytkö 4 päivänä salilla vai ? Miten sijoitat lepopäivät?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, mukavaa että tykkäät! :)
      Käyn salilla juu sen neljä kertaa viikossa, riippuu vähän työ- ja koulupäivistä että miten treenit sijoitan, välillä käyn monta päivää peräkkäin ja välillä mulla on joka toinen päivä treeni päivä jne. Eli vaihtelee tosi paljon mutta viikossa kuitenkin sen neljä kertaa käyn ja kolmena päivänä lepo :)

      Poista
  2. Oon seuraillut sun blogia jo jonkun aikaa mutta ei vitsi mikä treenimotivaatio iski tän postauksen myötä! Saattaa tosin johtua myös siitä että n. 5 krt/vko tulee ite treenattua ja tällä hetkellä poden flunssaa sängyn pohjalla... Mutta jatka samaan malliin sekä treenien että tän blogin kanssa, tätä on kiva seurailla (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huippu kiva kuulla! :) koitahan parantua flunssasta niin pääset säkin taas raudan äärelle puhisemaan ja hikoilemaan! :) Ja varmasti jatkan, kiitos paljon kivasta kommentistasi ♥️

      Poista
  3. Tosi kiva blogi itteeni kiinnostavasta aiheesta, jään kyllä seurailemaan! :) Ja hemmetti miten upeet hiukset sulla on :0

    http://tuikkeita.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla! Tervetuloa seuraamaan :) Ja kiitos paljon ♥️ Käyn kurkkaamassa blogisi :)

      Poista
  4. Sulla noita lihaksia jo ennestään löytyy, niin wou mitä sitten tän operaation jälkeen :D Mullekin tuli kauhea treenimotivaatio tän postauksen ansiosta! Tsempit lihasten kasvatukseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No höpsistä! Ei niitä nyt vielä niin kauheesti ole :'D mutta tavotteena ois saada hyvä lihaserottuvuus ja sitä ei kyllä saa jos ei ole lihaksia mitä erottua :D sitten kun alkaa taas kiristelemään niin valitettavasti se vie samalla myös vähän niistä lihaksista niin hyvä varastoida kunnon muskelit hah :D Tsemppiä myös sulle treeneihin! :)

      Poista
  5. Siis mulla on aivan sama, samalla haluan kiinteyttää ja pysyä "pienipainoisena" mut samalla haluan lihasta=mahdoton yhtälö:D jos sitä vaan tekis sekä punttia että aerobista ja söis terveellisesti, ei varsinaisilla miinus- muttei myöskään hirveillä pluskaloreilla (mitä nyt silloin tällöin vähän herkkuja;)) ja katsoa, mihin suuntaan kroppa lähtee kehittymään, vaikeita päätöksiä...;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa ottaa ihan rennosti eikä stressata ja keskittyä vain jompaan kumpaan kerralla, niin saat parhaimmat tulokset :) Eihän kukaan halua treenata tuloksetta ;) Tsemppiä sulle treeneihin :)

      Poista
  6. Näytät niin hyvälle<3 huhhuh! Mitähän tuleman pitää kun nyt jo niin bueno! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Seidi ihanasta ja piristävästä kommentista! ♥️

      Poista
  7. Ihana banneri sun blogilla! :)

    elamanikuvina.blogspot.fi

    VastaaPoista
  8. Lueskelin joku vuos sitte sun askia ja nyt törmäsin jotain ihmeellistä reittiä tänne blogiin! Ja onneksi törmäsin! Kirjoitat niin ihanasti ja aidosti ja nää tekstit kyllä sai treenimotivaation ihan uudelle ulottuvuudelle ja hymyn huulille. :-) Tsemppiä sulle niin paljon, oot niin inspiroiva!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että miten mukava kuulla :) kiitos kivasta kommentistasi! ♥️

      Poista
  9. Ihana blogi! Hei, noi harmaat trikoot vai onko leggingsit... mitkä ne on? Oon ettiny itelleni hyviä harmaita salihousuja, mutta en vielä löytäny. Ja näkyykö noista hiki pahasti tai muuten läpi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa!

      Kiitoksia paljon!♥️ Nuo harmaat pökät on valitettavasti legginssi kangasta eikä niillä oikein treenejä vetää voi ilman niitä kuuluisia hikilänttejä :D Lopulta itsekin myin nuo ihanuudet, kun ei niille käyttöä tullut, kun treenata noilla ei voinut! Mutta esim Stadiumista ja Sportamorelta löytyy kivoja pöksyjä! :) Käy kurkkaamassa niiden nettikaupoista, oon myös huomannut että Stadiumilla on verkossa suurempi valikoima ja enemmän tarjouksia kuin myymälässä! :)

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️