maanantai 10. marraskuuta 2014

maanantain ruokapäiväkirja


Lupasin viime postauksessani, että voisin tehdä seuraavaksi ruokapäiväkirjaa taas pitkästä aikaa. Kun muutamat kiinnostuneet antoivat itsensä ilmi, niin päätin heti hoitaa homman pois alta ja rustailin tämän päivän syömiset ylös kuvien kera. Joka päivä mennään suunnilleen samoilla kuvioilla, mutta tässä vielä eriteltynä tarkemmin mitkä toimivat ravintoaineiden lähteinäni.

Proteiinit;
• Broilerin rintafilee / fileesuikale
• Tonnikala / seiti / lohi
• Harvoin myös jauheliha
• Raejuusto
• Maitorahka
• Kananmunan valkuainen
• Heraisolaatti

Hiilihydraatit / ravintokuidut;
• Täysjyvä riisi
• Täysjyvä pasta
• Kaurapuuro
• Bataatti
• Banaani
• Ruisleipä
• Maltodekstriini & Osmopure (palautusjuomassa)
• Kasvikset ja marjat (parsakaali, kukkakaali, porkkana, ruusukaali, salaatit yms. & mustikka, mansikka, vadelma ja mustaviinimarja)

Rasvat;
• Cashew pähkinät
• Avokado
• kookosöljy

Maanantain ruokapäiväkirja

Aamiainen klo 7: kaurapuuroa, raejuustoa, banaani ja sokeritonta vadelma mehukeittoa
 

Lounas klo 11: Katkarapu-salaatti; salaatti, tomaatti, kurkku, kananmunan puolikas ja katkarapuja + viipale ruisleipää

Välipala klo 15: maitorahka purkki ja banaani


Päivällinen klo 18: Broilerin koipea (putsattu, ei nahkoja), ruusukaalia ja paljon vihanneksia + 2 viipaletta real ruisleipää avokadolla

Iltapala klo 20: Maitorahkaa, mansikoita, cashew pähkinöitä ja sokeritonta vadelma mehukeittoa

Tälläisillä ruuilla mennään! Yleensä syön päivittäin lounaalla ja päivällisellä täysjyvä riisiä, mutta tällä kertaa se olikin kaapista loppunut niin täytyi ottaa korvikkeeksi ruisleipää! Kauppa reissu siis huomenna tiedossa kunnon selkäsaunan lisäksi ;) Tällä viikolla ei sitten olekaan mitään sen ihmeellisimpiä suunnitelmia, perus kuviot vain niin kuin joka viikko. Treeniä, lepoa ja ruokaa, se pyhä kolminaisuus... (ja vähän koulua ja töitä siihen ohelle niin hyvä tulee!)

Mulla on muuten mielessä tosi paljon kaikenlaisia treenejä, joista haluisin toteuttaa postauksia joten katsotaan jos vihdoinkin tällä viikolla siihen olisi mahdollisuus! Tiedossa ainakin tappavan tehokas jalkatreeni, jonka olen jo testannut parilla kaverillani! Minulla on vain tosiaan pieniä ongelmia tekniikan kanssa, tälläkin hetkellä nimittäin kirjoittelen tätä postausta tabletilla, no mutta näillä mennään ja yritetään pärjätä!

Mukavaa viikkoa kaikille,
Sanni

18 kommenttia:

  1. Tää oli tosi mielenkiintonen postaus! :-)

    VastaaPoista
  2. Itse olen käynyt salilla jo parisen vuotta ja juoksen viikossa useita kymmeniä kilometrejä ja ruoka tietämykseni on hyvä, joten pisti silmään että saat aika niukasti rasvaa ruuastasi. Myönnän että voin olla myös väärässä, mutta näyttäisi ainakin siltä! Pahoittelut jos olen väärässä, mutta kirjoitat aina todella hyviä ja mielenkiintoisia postauksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joka päivä syön kyllä suhteellisen runsaasti hyviä rasvoja :) päivittäin tulee syötyä sekä avokadoa, että pähkinöitä, joten luulisin että ei ole aihetta huoleen :)

      Poista
  3. Mitä mieltä oot et voikohan 2 palaa ruisleipää syödä huoletta päivässä kun kasvattaa lihasta?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tietty! Lihakset tarvitsevat paljon energiaa ja myös hiilihydraatteja proteiinien lisäksi, jotta ne kehittyvät :)

      Poista
  4. Heippa! Viime postauksesta kävi ilmi että ns. Bulkkaat joten eikö kalorimääräsi jää aika alhaiseksi esimerkkipäivältä? Mietin itse pitäsikö ruuoan määrä lisätä sillä tavoitteena on lihasten kasvatus ja olen suunnilleen samaa ikä ja kokoluokkaa oleva tyttö. Ihana blogi, joka postausta odotan innolla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin kun rupesin kaloreita laskeskelemaan niin totesin, että niitä olisi ihan hyvin vielä varaa nostaakkin! Tosin paino kyllä nousee kokoajan pikku hiljaa ylöspäin, joten toisaalta ehkä nämä kalorit ja ravintoaineet riittävät, kun kehitystäkin tapahtuu lihaksissa kokoajan :)
      Kiitos paljon sinulle, mukava että tykkäät ♥️

      Poista
  5. Kiinnostava postaus! :) Itsellä uuden ruokavalion toteuttamista ja herkkujen vähentämistä tiedossa tästä päivästä eteenpäin, synttäreiden jälkeen menty vähän rennommin ottein kakkujen suhteen. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) No synttärien aikoihin saakin vähän relata ;) kyllä sitä vielä kerkeää terveellisesti syömään ja treenailemaan :)

      Poista
  6. Heiii, mulla on kauhee ongelma! (salaa toivon että osaisit auttaa mua, mutta ei haittaa jos et osaa x))
    Se mun ongelma liitttyy siis ruokavalioon! Mulla on ihana pt, joka on tehny jo yli vuoden mulle ohjelmat ja tuloksia on joo syntyny pikkuhiljaa ja mun tietämys näistä asioista on karttunu hirveesti. Nyt oon kuitenki alkanu ajatteleen, että se pt ei taida olla ihan pätevä, koska ei osaa vastata mun ruokaan liittyviin kysymyksiin ollenkaan. ´Nykyisessä ohjelmassani mulla on osaksi lihastakasvattavaa treeniä ja osaks sellasta enemmän aerobiseen viittaavaa treeniä. Vedän koko ajan hiilarit aika matalalla(mitä ny koulussa syön ihan koulu ruuan), mut muuten kotona syön tosi tarkasti protskuu ja kasviksia. Herkkujakaan en juuri syö. Niin mitä mieltä oot, syönkö yhtään oikein ja mitä mun kannattais muuttaa?:/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!

      Kiva kuulla, että olet löytänyt kivan personal trainerin, joka auttaa sua näissä asioissa :) Mutta mielestäni kuulostaa erittäin epäilyttävältä, että valmentajasi ei osaa vastata ruokavalioon liittyviin kysymyksiisi. Enkä oikein ota selvää, onko tavoitteesi kasvattaa lihasta vai kiinteytyä ja polttaa rasvaa, kun niiden molempien yrittäminen samaan aikaan ei ole hyvä idea... lihakset eivät kasva miinus kaloreilla ja hiilihydraatteja tarvitaan runsaasti proteiinin lisäksi! Joten riippuu nyt hieman tavoitteistasi, miten kannattaisi toimia. Suosittelen juttelemaan valmentajasi kanssa asiasta ja kertoi hänelle tuntemuksistasi! Toivon mukaan hän on ammattilainen ja osaa antaa vastaukset mietteisiisi ja auttaa sinua tulevaisuudessa tavoitteiden mukaan!

      Poista
    2. Noku en tiiä oikein itekkään mikä mun nykysen ohjelman tarkotus on. Siinä on osa liikkeistä(kyykky,mave,penkki) 5x5 tyylillä, mutta kaikki muut sitten 3x8-10...Aina kun yritän kysyä jotain, niin sieltä tulee tosi ympäripyöreitä vastauksia:/ pitäis varmaa harkita pt:n vaihtamista, mutta suurin osa on niin kalliita

      Poista
    3. Kuulostaa kyllä tosiaankin aika kummalliselta ;o Mutta kannattaa puhua asiasta ja vaihtaa valmentajaa jos asiaan ei tule mitään tolkkua...!

      Poista
  7. Ainii ja onks jugurtticashewpähkinät terveellisiä vai ei?:p tai ees terveellisempiä kuin karkki?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eivät ne oikein terveellisiä kyllä ole :D Mielumin itse ainakin syön tankkauspäivänä karkkia :) tavalliset naturell cashew pähkinät ovat terveellisiä, niitä voi syödä joka päivä vaikka pienen kourallisen :)

      Poista
  8. saitsä fistausvideosta traumoja ku poistitte oikee kaikki askinne? xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Poistin askin, koska en pidä hyvänä sieltä saamaani huomiota. Ja minun ei tarvitse kuunnella sellaista sairasta pelleilyä mitä siellä kuulee. Joten siksi.

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️