keskiviikko 31. joulukuuta 2014

Uudenvuoden lupaukset...

Nyt on taas se aika vuodesta, kun uudenvuoden lupauksia alkaa tulvimaan joka suunnasta ja joulukinkkujen sulatukset alkavat treenien parissa. Huomenna kun yritän pyrkiä salille, niin en mahdu varmaankaan edes ovesta sisälle saatika sitten treenaamaan... Onneksi todennäköisesti kuitenkin helmikuussa on taas tyhjää :)
Onhan se ihan huippu juttu, että ihmiset kiinnostuvat treenaamisesta ja uusivuosi saa heidät liikkeelle. Mutta miksi se innostus lopahtaa? Olikohan se kuntosali sittenkään sun juttu? Olikohan ne tavoitteet sittenkään niin realistiset?

Nyt siitä on kaksi vuotta, kun itse hurahdin terveellisiin elämäntapoihin ja salitreeniin uudenvuoden lupauksen takia. Uutenavuonna 2012 olin vielä ryyppäämässä kavereiden kanssa bileissä, mutta silloin päätin että nyt se sai luvan loppua ja oli aika tehdä jotain rappio Sannille... Silloin se lupaus piti, eikä paluuta enää ole!
Tällä hetkellä monet ovat aivan varmoja siitä, että tällä kertaa se onnistuu, nyt ei luovuteta. Mutta usein motivaatio lopahtaa ja hommat jää siihen. Joten kysymys kuuluu, miten jaksaa viedä hommat loppuun asti? Mistä motivaatio vaikeillakin hetkillä? Tässä muutama vinkki, jotka ehkä auttavat sinua onnistumaan ja saavuttamaan tavoitteesi! Meikä luottaa suhun!

1. Tavoitteet
Lähdetään nyt siitä aika tärkeästä asiasta liikkeelle, nimittäin juurikin niistä tavoitteista ja niiden saavuttamisesta. Tavoitteiden täytyy olla realistisia, sellaisia mitkä voi oikeasti saavuttaa. Jos asetat itsellesi aivan mahdottoman tavoitteen, motivaatio lopahtaa, koska tuskin tavoitettasi aivan hetkessä saavutat. Aseta ensin itsellesi pieniä tavoitteita, jotka ovat oikeasti saavutettavissa.

2. Kärsivällisyys
Tulokset eivät synny yhdessä viikossa, tai edes välttämättä kuukaudessakaan. Tulokset vaativat paljon työtä ja aikaa, joten älä luovuta, vaikka heti merkittäviä muutoksia ei tapahtuisikaan. Lopussa kiitos seisoo, muista se!

3. Se oma juttu
On tärkeää, että löytää sellaisen harrastuksen jota itse rakastaa. En minäkään kävisi kuntosalilla, jos sitä vihaisin, miksi ylipäätään kukaan tekisi niin? Joten älä sinäkään tuhlaa aikaasi siihen, jos tiedät että vihaat kuntosali treeniä, kokeile silloin jotain muuta mikä tuntuu sinun mielestäsi kivalta.
4. Repsahdukset
Repsahduksia sattuu meille kaikille, mutta niiden tapahtuessa täytyy ottaa itseään niskasta kiinni, eikä saa lannistua ja luovuttaa. Silloin täytyy vain muistaa se tavoite ja jatkaa normaalisti kohti sitä.

5. You can do it!
Kun minä aloitin terveelliset elämäntavat ja kuntosali treenin, mulla oli kyllä aivan varmasti monia epäilijöitä ja vihaajia. Muiden mielipiteistä ja kettuiluista ei pidä välittää, keskity vain omaan tekemiseen ja näytä niille luusereille, että you can do it!

Toivottavasti te kaikki pääsette tavoitteisiinne ja uudenvuoden lupaukset pitävät!
Millaisia uudenvuoden lupauksia te lukijane olette tehneet? Vai oletteko vielä kerenneet miettiä koko asiaa?
Toivotan teille kaikille oikein ihanaa ja mitä parhainta uutta vuotta!♥️

11 kommenttia:

  1. Nousi kysymys mitä tarkoitat "rappio sannilla", millasta sun elämä sillon oli? Hyvä postaus👍!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Pari vuotta sitten olin vielä kova tyttö ottamaan kuppia ja muutenkin elin todella epäterveellisesti. Arkisin ruokavalio aivan retuperällä, tuli mätettyä sitä sun tätä ja joka viikonloppuna tuli vedettyä viinaa liiankin kanssa... Myös tupakkaa meni aika kiitettävästi niinä aikoina :| Että sellaista mulla ennen, onneksi nyt elämäntavat muuttuneet pysyvästi, en voisi olla tyytyväisempi elämääni! :)

      Poista
  2. Hihi tainnut uudenvuoden juhlat venyttää "uuden elämän" aloittamista, ainakin meiän salilla. :D 6.30 olin avaamassa ovia ja muutama hassu tähän asti päässy reenaileen asti.

    Noh loppiaisen jälkeen tulee varmaan sit se suurin ryntäys. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo niimpä! :D Munkin sali oli ihan tyhjillään tänä aamuna, muutama mummeli oli sinne tiensä löytänyt pienelle aamujumpalle :D Mutta ihan hyvä näin! Ainakin tilaa tehdä omat treenit rauhassa ilman jonotteluita laitteisiin yms! Toivottavasti säästyttäisiin ruuhkilta :D

      Poista
  3. Hei kun sähän olet matkustellut jonkin verran, niin kuinkas proteiinijauheiden ja vitamiinien kuljetus lentokoneessa toimii? Täytyykö olla avaamattomia pakkauksia tmv?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Jutta :)

      Lisäravinteet menee matkatavaroiden mukana ihan avatuissakin pakkauksissa, ainakaan minulle ei mitään huomautuksia tullut Tunisian matkalla, vaikka minulla olikin avattu aminohappo ja multivitamiini pakkaus matkalaukussani. Mulla oli myös lentokoneessa annospusseja mukana, eikä multa edes kysytty että mitä ne ovat :)
      Mutta tosiaan, kannattaa kuitenkin pitää alkuperäisissä pakkauksissa, niin säästyy turhilta epäileviltä katseilta jos esimerkiksi joku haluaa laukkusi tarkistaa :D

      Poista
    2. Ja suositteletko ottamaan useamman tunnin kestävälle lennolle jotain pientä evästä vai pärjääkö lentokoneruualla? Ja saako lentokoneeseen ylipäätään ottaa eväitä mukaan?

      Poista
    3. Kyllä mä suosittelisin ottamaan lennolle evästä mukaan, monta tuntia siinä kuitenkin tönötetään ilman ravintoa :D ja lentokoneissa tarjottava ruoka ei ole mitään kovinkaan herkullista, saatika sitten ravintorikasta :D lentokoneeseen saa ainakin ottaa proteiinijauheita, muista eväistä en osaa sanoa, kun itsellä on ollut mukana vain jauhoja :) mielestäni ei siinä pitäisi olla mitään estettä kiinteänkään ruuan suhteen, kun rajoituksethan liittyvät vain nesteisiin!:)

      Poista
  4. Hyvä postaus jälleen kerran, sun blogista saa kyllä aina uutta intoa treenaamiseen ja terveellisiin elämäntapoihin!:)

    www.sarajhs.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, huippu kiva kuulla!♥️ Kiitos paljon :)

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️