lauantai 31. tammikuuta 2015

Minun tapani treenata

Edelliseen postaukseen eräs anonyymi heitti hyvän kommentin, "Ois kiva tietää sun treenipainoja, paljon esim kyykkäät, maastavedät, penkkaat ja pystypunnerrat käsipainoilla :)". Siitäpä sainkin sitten idean, että teen erikseen postauksen aiheesta. On monia eri tapoja treenata ja muokata kroppaa, sekä monilla on sellainen käsitys, että suuret painot yhtäkuin suuret ja vahvat lihakset. Vielä päälle vuosi sitten revin mavea ja kyykkyä isoilla painoilla ja halusin kokoajan vain enemmän ja enemmän voimaa, koska olisihan se nyt hienoa kyykätä ja kiskoa maasta yli 100kg. Mutta se taas ei ole laisinkaan sitä bodytreeniä, joka tuo muotoa pienempiinkin lihaksiin, jotka on hankalempi saada erottumaan.
Leveetä prässiä! Suhteellisen kevyet painot, hyvin polttaa ja perille menee!
Koska tulevaisuudessa tavoittelen kuitenkin body fitness lavoille, niin en tee mavekyykkypenkki maximeilla yhtikäs mitään, eihän ne siellä tuomaristossa voimatasoja mittaa. Joten en myöskään koe tarpeelliseksi repiä suurilla painoilla muutamia toistoja. Vemputtelen siis salilla pienillä painoilla eristäviä liikkeitä puhtaalla tekniikalla ja keskityn aina juuri siihen lihasryhmään mitä treenaan, jotta saa kaikki mehut irti ja treenit perille sinne minne sen kuuluu mennä. Tietenkin teen myös eristävien liikkeiden lisäksi niitä 'pääliikkeitä', esim juurikin nämä perus mave, penkki,kyykky yms.
Suorinjaloin maastaveto, menee törkeen hyvin takareisille ja pakaroille pikku painoillakin!
(Vaatteet: Toppi H&M, Trikoot Adidas/Stadium, Kengät Nike/Stadium)
Treenatessa tykkään tehdä paljon kaikkea vaihtelevaa ja erilaista, oikeasti suoraan sanottuna en osaa pitäytyä täysin samanlaisessa ohjelmassa viikkoa pidempään. Haluan kokoajan vaihtelua ja kokeilla uusia juttuja, ja olen myös kokenut tämän tavan olevan tehokkain kehitykseni kannalta. Lihakset eivät totu samanlaiseen jumppaamiseen ja kehitys pysyy tällöin yllä. Parhaiten mulla lihakset ottavat vastaan super ja pudotus sarjat, ne vaan kertakaikkiaan toimii mulla ihan älyttömän hyvin ja aina saa viimeisimmätkin mehut irti niiden avulla. Mutta empä usko, että kenenkään lihakset jäisivät ilman happoja ja pumppia supersarjojen tai loppuun polttavien pudotussarjojen jälkeen ;)
Niin vauhdilla mennään, ettei kamerakaan pysy menossa mukana!
Vaikka tupla ja tripla sarjat ovat periaatteessa sitä enemmän energiaa kuluttavaa kuntosali treeniä, niin mulla on kyllä lihakset ottanut ne hyvin vastaan ihan kasvun ja kehityksenkin merkeissä. Tälläisen treenitavan oon kokenut parhaaksi minulle. Daa, mä ainakin teen niitä vipareita ja haukkakääntöjä pikku käsipainoilla, who cares? ;)

// Millaisia treenitapoja teiltä lukijoiltani löytyy? Onko joku enemmän maksimipainojen perään, vai onko pikku painojen vemputtelu parempi vaihtoehto?
// Kuvat on muuten mun ja Kian tän päivän jalkatreenistä, otti kyllä koivet hyvin osumaa ja huomenna varmasti tietää tehneensä! Sovittiin jo huomisellekkin treffit Kampin Fressillä selkä/olkapää/keskivartalo treenin merkeissä! Kivaa kun on treenikaveri! :) Ps. meidän kokonaisvaltainen treeni löytyy kian blogista! >kick<

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille,
<3 Sanni

perjantai 30. tammikuuta 2015

Via my phone

Heippa hei tyypit! Viime postauksesta on taas vierähtänyt tovi aikaa ja mulla olisi niin paljon kerrottavaa, että en tiedä mistä aloittaisin! Siksi ajattelinkin, että käytän nyt apuna puhelimeni kuvia mitä on tullut viime aikoina räpsittyä, niin saan ehkä kaiken kerrottua.. Joten tässäpä nyt sitten kauhea pommitus kuvia ja kertomusta, siitä mitä kaikkea mä tässä olen kerennyt puuhailemaan.

Monen viikon sairasteluista on päästy nyt eroon ja nyt ollaan back in business ja treenit luistaa super hyvin. Tammikuu meni oikeastaan kokonaan sairastellen ja kotona sarjoja katsellen... Oli kyllä ihan törkeen löllö ja lihaton olo, kun ei ollut treenannut moneen viikkoon ja lihaspaineet oli tipotiessään. Nyt niitä tässä takaisin metsästäessä ;)
Pääsin aloittamaan treenit uudelleen viime viikon lauantaina, jolloin vedin selkä/olkapää treenin ja kävin kokeilemassa myös joogaa. Voin kertoa että ei kyllä auennut meikäläiselle se touhu. Oli niin sairaan tylsää, enkä pystynyt yhtään keskittymään siihen kun se tuntui niin naurettavalta hommalta... Ehkä mä jatkossa pysyttäydyn vaan kuntosalin puolella ja jätän joogat niille, ketkä siihen osaa panostaa ja osaa sitä oikein tehdä...

Tälle viikolle on mahtunut jo huippu hyvät jalka-, rinta/hauis/ojentaja- ja olkapää/vatsa treenit! Vielä olisi tiedossa toinen jalkajumppa Huomenna Kian kanssa ja sunnuntaille vielä selkä/olkapää treeni. Mulla on niin hirvee motivaatio päällä tällä hetkellä, ihan superia kun voi taas treenata normaalisti. Ärsyttää vaan kun palautuminen on tällä hetkellä yhtä hidasta kuin aloittelijoilla ja lihakset menee ihan överi jumiin, mutta kyllä se siitä lähtee taas.

Aaamupalan väsäystä ja kiireinen aamuselfiee!
Oon niin koukussa kookosöljyyn, tai oikeastaan kaikkeen missä on kookosta. Se on vaan niin hyvää, nam! Ja paras aamupala koostuu tietenkin kaurapuurosta, raejuustosta, banskusta, kookosöljystä ja marjoista, tähän yhdistelmään ei vain voi ikinä kyllästyä.
Pistin muuten mun huoneenkin kokonaan uusiksi tammikuun alussa, kun mulla vain meni hermot niin pahasti, kun mun huoneen seinää vieläkin koristi kissalamppu, joka oli varmaan ollut siinä siitä asti kun synnyin... Ehkä kohta aikuisella naisella ei ole huoneessan kissalamppua. Päätimpä siis, että nyt hankin sinne jotain mistä mä oikeesti tykkään, jotta viihdyn huoneessani nämä viimeisimmät ajat, kun vain perheeni luona lapsuuden kodissani voin vielä asua. Hankin siis uuden yöpöydän, maton, lakanoita, koristetyynyjä, lamppuja yms muita sisustus juttuja. Vielä olisi haaveena vanhojen tapettien vaihto, vaaterekki ja iso peili huoneeseeni, niin olen tyytyväinen! Ne ovatkin varmasti sitten helmikuun projekti.

Visujuttuja ja sapuskaa koulussa...
Koulussa mulla on tällä hetkellä kiva, mutta aika rankka jakso. Oikeastaan kokonaan visuaaliseen myyntityöhön painottunutta hommaa. Tämän viikon keskiviikkona teimme näyteikkunat koulullamme ja helmikuussa on vielä tiedossa näyteikkunoiden teko saiturin pörssille. Pitkiä päiviä siis tiedossa, mutta se hieman motivoi jaksamaan tämän jakson täysillä, kun kuulimme, että luokkani valmistuu jo ensi jouluna! Ihan superia.

Tällä hetkellä eväät kulkee mulla joka paikassa mukana, en enää jaksa arvuutella kouluruoan kanssa, että onkohan siellä tänään ehkä mahdollisesti jotain sellaista missä voisi olla enemmän proteiinia kuin tyydyttyneitä rasvoja... Hmm turha toivo! Joten omat ruuat mukaan kouluunkin. Näin säästytään ylimääräiseltä stressiltä ja saa polttoainetta kropalle silloin kun sitä tarvitaan.

Lisää eväitä!
Ja vielä vähän lisää...
Nyt taas sairasteluiden jälkeen ruokavalio on runsas hiilarinen, jotta treeni luistaa ja ei ole nälkä. (No okei, nälkä kasvaa syödessä ja tälläkin hetkellä tekisi mieli syödä vaikka koko jääkaappi tyhjäksi...) Mun uus rakkaus on riisikakut! Ne on ihan sairaan hyviä kalkkunan ja kananmunan kanssa. Onko joku muukin ihan koukuttunut näihin? Niin herkkua ja kivaa vaihtelua ainaiselle maitorahka-banaani sötkötykselle. Ja niin joo, olen ollut nyt koko tammikuun ilman sokeria, kun niin itselleni lupasin... Nyt oon kyllä jo niin valmiina vastaanottamaan helmikuun, hehe ;D

Onnekseni SportsNutritionille on taas tullut herkullisia Questbareja! Koska olen pitänyt sokeritonta tammikuuta, oli pakko ottaa pari Questbaria ja vähän suklaa puddingia pahan päivän varalle. Toi suklaa pudding on ihan älyttömän hyvää, eikä sisällä lainkaan sokeria! Sama pätee Questbareihin. Suosittelen maistamaan, ellette jo ole huumaantuneet näihin herkkuihin.
Glutamiiniakin hankin, kun nyt sairastelu kierteestä pääsin pois, niin takaisin en halua. Glutamiini on siis aminohappo joka auttaa sairauksista toipumiseen, tulehdusten paranemiseen ja flunssan poissa pitämiseen, sekä auttaa parantamaan suorituskykyä ääritilanteissa, tasaamaan energiansaantia vähähiilihydraattisessa dieetissä ja edistämään energian saantia vaihtoehtoisista lähteistä.

Päätin helpottaa elämääni ja hankin ripsienpidennyksetkin. Ja sitten sain idean värjätä kulmakarvatkin, lopputuloshan on nyt se, että mun ei tarvitse käyttää laisinkaan meikkiä! Ihan superia, meikkaaminen onkin niin tylsää ja aikaa vievää hommaa, nyt sitäkään ei tarvitse enää tehdä, jee!

// Olikohan tässä postauksessa pikkuisen liika kuvia ja selitystä...? Millaisia toivomuksia teillä olisi jatkossa postausten suhteen, olen vähän hukassa tällä hetkellä näiden kanssa, kun ei mulla kunnon kameraakaan ole! :( Olisiko ehkä kysymyspostaukselle minkäänlaista kiinnostusta, kun edellisestä on jo tosi kauan aikaa?
<3 Sanni

lauantai 17. tammikuuta 2015

Kuulumisia terkuin kipeä shoppailuaddikti!

Moikka moi! Meikäläinen on täällä edelleen kipeänä, mutta toivottavasti siellä ruudun toisella puolella kaikilla on asiat hyvin! Oon tosiaan ollut nyt kipeenä jo monen monta viikkoa, mutta nyt tähän tautiin alkaa tulla selvyys ja ensi keskiviikkona selviää varmat tulokset. Mykoplasmaa kuitenkin epäillään, joka on aika yleinen urheilijoilla ja erittäin kettumainen tauti, joka voi jäädä erittäin pitkiksi ajoiksi riivaamaan kroppaan. Hieman alkoi jo epätoivo ja alakuloisuus iskeä, kun luin netistä muiden kokemuksia taudista ja sen kestosta, joka voi olla jopa kuukausia... En voisi mitenkään kuvitella niin pitkää aikaa elämää ilman treeniä. Hartaasti nyt toivon, että tämä tauti lähtisi pian pois :(

Tämä sairastelu tuli kyllä todella huonoon saumaan, kun treenit luisti huippu kivasti ja lihaksetkin vastaanottivat treenit tosi hyvin. Olen kaavaillut, että aloittaisin maaliskuun alussa pienimuotoisen dieetin, jotta saisi vähän tätä rakennuskauden jälkeistä nesteistä ja rasvaista kuntoa siistittyä... Harmittaa, kun en enää kerkeä oikein kasvattamaan lihaksia välissä enempää, kun aika alkaa käydä vähän vähiin. Mutta eipä voi mitää, ei auta muu kun vaan nyt sitten sairastaa. Näillä mennään, mutta ei anneta sen masentaa!

Sitten asiasta kukkaruukkuun... Oon löytänyt tässä lähiaikoina niin kivoja juttuja alennusmyynneistä, että on pakko vilauttaa niitä täällä bloginkin puolella! (Nyt lupaan, että lopetan joka viikkoiset shoppailut.. KYLLÄ!)
Tänään, kun kyllästyin kotona makoiluun ja olo oli ihan suhteellisen ok, niin otin suunnaksi Jumbon. Viime viikolla tilaamani trikoot oli saapuneet Stadiumiin, jee! Tarkoituksena oli siis tosiaankin vain hakea ne trikoot ja tulla kotiin, koska ensinnäkin sykkeeni ei pysy yhtään kontrollissa ja pienetkin kävelymatkat saa sykkeen ihan pilviin... Ja toiseksi, oli tarkoituksenani säästää rahaa eikä shoppailla joka pirun viikko! Mutta ehkä tämä kannatti, löysimpähän kaikkea kivaa todella edullisesti alennuksen loppurysäyksistä!
Noita ihania trikoita mä lähdin jumbosta hakemaan! ♥ Löysin ne Stadiumin verkkokaupasta hintaan 24,90€!! Mulla on jo yhdet saman malliset, ja nää on kyllä parhaat trikoot mitä mulla on ikinä ollut! Istuu niin pirun hyvin jalkaan ja nyt on vielä ihana kuosi mustien rinnalla. Nämä ovat siis Adidaksen W Ult tights, suosittelen kaikille, ihan huippu hyvät treenitrikoot!
Viime viikolla posti toi mulle uuden treenilaukun, jonka bongasin Sportamoren alennusmyynneistä myöskin hintaan 24,90€. Nyt mahtuu kaikki maailman tavarat mukaan, kun laukku on kuin Maija Poppasen käsilaukku! Ihan totta, tonne mahtuu ihan mitä vaan! :D Vähän kyllä jäi ehkä harmittamaan, kun pari päivää laukun saavuttua löysin saman kanssin pinkkinä versiona Stockmannilta hintaan 9,90€, mutta mitäs oon tällänen hätähousu!
Mulla nyt on tosiaan myös uudet Free Runit, koska vanhat menivät pohjasta rikki ja sain vaihtaa ne tietenkin uusiin tuotevirheen takia. Halusin ottaa musta valkoiset, koska niiden kanssa sopii ihan kaikki treenivaatteet yhteen kivasti! Nyt nämä uudet kamat odottelevat käyttöön pääsyä, kunhan tästä tervehtyisin!
Ja nyt myös olen virallisesti valmis kunnon pakkasiin, kun löysin kunnon kenkien lisäksi ihanan paksun ja pehmeän talvitakin itselleni vihdoinkin! Jo heti tammikuun alussa kävin kiertämässä alennusmyynnit läpi, ja bikbokissa kokeilin samaa takkia mustana, mutta se oli liian iso ja silloin hintaa oli vielä 49,95€ joka ei sekään olisi ollut paha talvitakista. Tänään sitten, kun kävin kurkkaamassa bikbokin tarjonnan, löytyi se sama parkatakki oikeassa koossa, mutta vihreänä. Päätin kotiuttaa takin, koska se oli kuitenkin todella kivan näköinen ja lämmin päällä. Ja niin, hintaakin jäi vain 29,95€, joten olisi ollut suorastaan rikos jättää se kauppaan... Eikö? Ostin myös kaulahuivin ja pipon, ettei kaula ja pää jäädy pakkasilla! Pipon ja kaulahuivinkin löysin alennuksesta Seppälästä yhteishintaan 10€. Saa nähdä, että totunko mä käyttämään pipoa, jotenkin ne ei ole yhtään mun tyylisiä, mutta en halua että palelee! Gina Tricotista nappasin vielä kassalla mukaan yhden ihanan neuleen lisäksi parit sormikkaat, kun niille jäi hintaa vain 1,50€. Vanhat hanskani ovat jo aika kuluneet niin uusille oli kyllä tarvetta. Nyt kun tuli pari kappaletta samassa paketissa, niin nuo leopardi kuosiset voi ihan hyvin laittaa niiden toisien alle, niin ei tule kylmä ja tulee niillekkin jotain hyödyllistä käyttöä, kun ei tuo kuosi oikein mua muuten innosta... Nyt sitten toivon, että se kunnon talvi oikeasti tulee, kun oon siihen valmistautunut!! :D

Kai tekin olette tehneet joitan kivoja alelöytöjä? Vai onko siellä joku säästölinjalla shoppailujen suhteen? Ja mitä teille muuten kuuluu!?
♥ Sanni

tiistai 6. tammikuuta 2015

Palkkarit vertailussa

Täällä kirjoittelee yksi jo pitkään flunssan kourissa ollut tyttönen. Siis jumankekka, kun ärsyttää että pelkän pikku flunssan takia ei uskalla tehdä oikeastaan mitään ja kun tämä on kestänytkin jo niin pitkään... Alkaa todentotta mennä hermot pikkuhiljaa tämän inhottavan taudin kanssa. Periaatteessa energiaa riittäisi treeniin ja muuten olen ihan huippu kunnossa, mutta joitan flunssan oireita on, niin en kuitenkaan treenaamaan uskalla lähteä, ettei tulisi mitään vakavempaa... Noh täytyy nyt vain ottaa iisisti ja toivoa, että tämä tauti lähtisi kokonaan pois ja nopeasti!

Mutta en kuitenkaan tullut pelkästään valittelemaan taudistani, vaan antamaan pienen palautusjuoma vinkin teille jumppareille! Onhan palautusjuoma jumppaajan "tärkein ateria"!
Olen myös aikaisemmin kirjoittanut lisäravinteista yleisesti ja antanut vinkkejä niiden käyttöön. Siihen postaukseen pääset käsiksi tästä.

Käytän itse kahta eri vaihtoehtoa palautusjuomana, mitkä olen kokenut parhaaksi itselleni. Minulla on valmista palautusjuoma jauhetta, sekä myös erikseen hiilihydraatti valmistetta ja proteiinia, joista sekoitan itse valmiin palautusjuoman.

Molemmissa tavoissa on puolensa. Valmis palautusjuoma on kätevästi yhdessä purkissa valmiina. Niinkuin töissäkin tulee joka viikko asiakkaita vastaan, jotka eivät halua kotinsa täyttyvän erilaisista purkeista ja purnukoista, joten haluavat mielellään mahdollisimman helpon ja vähän tilaa vievän vaihtoehdon. Tällöin valmiit palautusjuoma jauheet ovat hyvä ja vähän tilaa vievä vaihtoehto. Mutta minun mielestänihän se on vain järjestelykysymys, minne ne purnukat sitten kotonaan jemmaa! Joten halusin myös kokeilla, onko jotain eroa jos ottaa hiilarin ja proteiinin erikseen.
Osmopuren löydät täältä / Heraisolaatin täältä
Hiilihydraatin lähteeksi halusin kokeilla perinteisen maltodekstriinin sijasta Osmopurea. Osmopuressa osmolaliteetti lukema on niin alhainen, että se läpäisee vatsalaukun 5 kertaa nopeammin kuin malto. Osmopure sopii siis myös loistavasti treeninaikaiseksi energia juomaksi, kun se ei jää vatsaan pyörimään, niinkuin monella käy maltodekstriinin kanssa. Eron kyllä huomaa osmopuren ja malton välillä. Malto aiheuttaa välillä ikävää turvotusta sen juotua. Mutta olen kokenut kuitenkin maltonkin ihan sopivaksi itselleni, kun turvotus ei kuitenkaan kestä viittä minuuttia kauempaa. Mutta uskon kuitenkin siihen, että osmopure on parempi palautumisen kannalta, kun se kuitenkin alkaa ilmeytymään melkein välittömästi sen nautittua.

Proteiiniksi en kyllä kelpuuttaisi mitään muuta kuin vähintään isolaattia. On se vain paljon laadukkaampaa ja palautumisen sekä kehityksenkin kannalta parempaa kuin halvemmat huonolaatuiset konsentraatti valmisteet. Isolaatti on siis puhdistetumpi versio konsentraatista, isolaatissa on korkeampi proteiinipitoisuus, sekä vähemmän hiilihydraatteja ja rasvaa kuin konsentraatissa. Isolaatti myös sekoittuu ja imeytyy konsentraattia nopeammin ja on lähes täysin laktoositon. Vinkkinä myös siis sinulle, joka olet käyttänyt kaupan konsentraatti valmisteita ja luullut vatsavaivojen perusteella, että olet laktoosille herkkä... Kokeile isolaattia!

Suosikki makuni näistä Selffin 100% heraisolaateista on päärynävanilja, joten sitä olin tietenkin aluksi valitsemassa. No mutta sitten rupesin miettimään, että kuinka paljon sitä tuleekaan syötyä keinotekoisia makeutusaineita päivittäin... No aika paljon, onhan mun kaikki muut lisäravinteet kuitenkin aspartaamilla tai sukraloosilla makeutettuja. Niimpä päätin valita nyt luonnollisen proteiinin, ettei niitä makeutusaineita ihan jokapaikasta tulisi.
Onneksi heraisolaattia löytyy myös monessa maussa luonnollisesti stevialla makeutettuna! Stevia on siis luonnonmukainen ja kaloriton makeutusaine. Makeutusaineena stevia on kuitenkin paljon miedompi kuin esimerkiksi aspartaami, joten aspartaamilla makeutetut proteiinit ovat toki hieman makeampia ja ehkä hieman pirtelömäisiä. Mutta luonnollisempi parempi, vai mitä?

Niinkuin varmasti monella muullakin suklaa on aina varma valinta, kun miettii minkä makuisen sitä valitsisi. Minulla kuitenkin on suklaan makuinen valmis palautusjuoma jauhe, niin kaipasin proteiiniin ehkä jotain vaihtelua. Hullaannuttuani kookosöljyyn kaurapuurossa, oli kookos-suklaan makuinen proteiini aivan varma valinta. Ja nappiin osui, aivan täydellisen herkullinen yhdistelmä♥

Tässä vielä pieni vertailu palautusjuomistani:

Recovery50 - valmis palautusjuoma jauhe, makuna suklaa

  • Hiilarina malto, joka turvottaa hetken aikaa juoman nautittua
  • Proteiinina nopeasti imeytyvä heraisolaatti
  • Makeutusaineena toimii aspartaami, ei siis niin luonnollinen, mutta suklaan maku on täyteläinen ja pirtelömäinen
  • Jauheeseen lisätty aminopeptidejä, jotka stimuloivat kasvuhormonin eritystä, alentavat verenpainetta ja nopeuttavat palautumista.
  • Sisältää myös vitamiineja ja mineraaleja
  • Yhdessä purkissa kätevästi kaikki tarvittava
  • Annoksessa 270 kcal, proteiineja 31g, hiilihydraatteja 31g, rasvaa 0,8g

Osmopure (maustamaton) + Micro Whey Active stevia kookos-suklaa

  • Hiilihydraattina glukoosipolymeereja. 
  • Hiilihydraatti riittoisassa pakkauksessa, kestää kauan
  • Hiilarit imeytyvät nopeasti, joten proteiinitkin kulkeutuvat nopeasti korjaamaan treenillä rikottuja lihaksia
  • Luontainen makeutus, joka myös maistuu hyvältä vaikka ei ole niin täyteläinen kuin aspartaamilla makeutetut
  • Isolaatti sisältää myös BCAA- aminohappoja ja glutamiinia
  • Annoksessa (suhde 50/50)  n. 235 kcal, proteiineja 25,6g, hiilihydraatteja 30g, rasvaa 0,9g

Tulipahan nyt taas paasattua oikein kunnolla näistä lisäravinteista, toivottavasti joku kuitenkin jaksoi lukea loppuun saakka! Mä tässä nyt jatkan lepäilyä, että saisin tämän flunssan taltutettua ja jotta jaksaisi huomenna kouluunkin raahautua...

Mukavaa viikon jatkoa!♥
Ps. Koodilla SANNI10 saat vieläkin -10% alennusta tilauksestasi SportsNutritionin verkkokaupassa :)