tiistai 24. maaliskuuta 2015

Kevyempi treeniviikko ja tankkauspäivän antimet

Heippa hei! Täytyy nyt taas pahoitella tätä nykyistä postaus tahtiani. Haluaisin kyllä postata useammin, edes vähintään kerran viikossa, mutta tällä hetkellä tämä nyt menee miten menee. Kun ei vain yksinkertaisesti riitä aika. Tämänkin postauksen ajattelin tekeväni jo sunnuntaina, mutta nyt tämä taas venähti monta päivää eteenpäin, kun ei ole ollut aikaa istahtaa koneelle kirjoittelemaan ja muokkailemaan kuvia.... Mutta näillä mennään, toivottavasti edes pieni osa lukijoistani on vielä jäljellä!

Dieetillä ollaan tässä jo kuudennella viikolla menossa, huh kun aika meneekin nopeasti! Viikot vain vierii super nopeaa vauhtia, mutta en pistä pahakseni, kun päivä päivältä ollaan lähempänä kesää ja hyvää kondista ;) Ensimmäiset pari viikkoa dieetillä olivat kyllä ihan kamalia suoraan sanottuna... Kroppa oli niin shokissa, kun sitä hiilaria ei yhtäkkiä tullutkaan kasapäin jokaisella aterialla. Väsytti aivan törkeesti, pyörin vaan zombina joka paikassa ja teki mieli luovuttaa jo heti kättelyssä ja syödä vaikka kaikki maailman herkut ja ruuat. Mutta kun mä jotain päätän, niin senhän mä myös teen. Luovuttaminen ei kyllä kuulu mun sanavarastooni, enkä sitä salli! :D
Ensimmäisten parin viikon jälkeen homma on luistanut onneksi ihan super hyvin, kun kroppa on tajunnut ruveta ottamaan sitä energiaa sieltä rasvavarastoista...

Viime viikolla alkoi kuitenkin tuntumaan ensimmäistä kertaa treeneissä, että oltiin jo hieman levon ja tankkauksen tarpeessa viiden viikon jälkeen. Joten pidin siis hieman kevyemmän viikon treenien suhteen ja tankkasin viime lauantaina oikein kunnolla.

Tältä näytti treenit viikolla 12:
Maanantai: Rinta/hauis/ojentaja treeni + 30 min aerobinen treenin jälkeen crosstrainerilla
Tiistai: Lepo
Keskiviikko: Selkä/olkapää + tikis vatsalihashaaste
Torstai: Lepo
Perjantai: 15 min kuntopyöräily + tikis vatsalihashaaste
Lauanatai: Lepo
Sunnuntai: Jalat + tikis vatsalihashaaste

Dieetti vko 2 vs. vko 5 
Treenit siispä puolittuivat viime viikolla ja tosiaan lauantaina myös tankkailin, niin nyt taas puhtia löytyy ja homma pelittää! Tankkaaminen on myös aika tärkeä juttu, koska dieetillä voi helposti käydä niin, että aineenvaihdunta menee tukkoon ja kroppa menee säästöliekille. Aineenvaihduntaa täytyy siis välillä vähän herätellä. Nyt teitä kaikkia varmasti kiinnostaa, että mitäs kaikkea sitä sitten tuli tankattua?
Olin aluksi suunnitellut, että voisin tankata hiilareita ihan puhtaista lähteistä (kaurapuuro, riisikakut, riisi, hedelmät jne), kun pahoin pelkäsin, että minkälaiset herkku himot sitä sitten onkaan seuraavat kaksi viikkoa, sokeriin kun jää niin pienestäkin koukkuun ja irti on vaikea päästä. Toisin kuitenkin kävi ja tuli siinä lauantain aikana tuhottua ihan kiitettävä määrä karkkia ja suklaata...

Tuli siis syötyä mm. leipää, banaania, riisiä, kebabia, pizzaa, karkkia, suklaata, lakua ja mitä vielä?! En edes muista :D Lauantai iltana mä olin kyllä niin räjähtämis pisteessä, se olo oli aivan järkyttävä. Kyllä se terveellinen ja ravintorikas ruoka on vain niin paljon parempi vaihtoehto, kun koko päivän höttöhiilarit. Onneksi ei liian usein tankkailla tarvitse, haha ;D

Eipä mulla tässä muuta tällä erää. Mukavaa loppu viikkoa kaikille!
Sanni

maanantai 9. maaliskuuta 2015

Tiimipäivät

Hoplaa! Taas tovi vierähtänyt edellisestä postauksestani, mutta näillä nyt mennään tällä hetkellä. Tämän useammin en oikein tällä hetkellä kerkeä postailemaan vaikka ideoita löytyy, mutta toteutuksesta ei olekkaan sitten tietoa... Aika paljon on julkaisemattomia kommenttejakin, mutta tänään lupaan vastata kaikkiin. Mutta se niistä höpinöistä.
Mites sitä nyt tässä on muuten mennyt? Mulla menee oikein kivasti! Päivät koostuu treeneistä, koulusta ja töistä. Aika kiire aikataulu on välillä, mutta oikeastaan se on kiva juttu, niin ei tule sellaisia hetkiä milloin ei olisi mitään tekemistä. Viikonloput ovat onneksi aina vapaita, nekin tosin pyhitän treenille ja levolle. Viime lauantaina olikin kuitenkin hieman erillaisempi päivä, kun Riku oli järjestänyt Sports Nutritionin urheilijoille tiimipäivän. Lähes koko päivä meni siis Sports Nutritionin tiimiläisten kanssa kaikkea touhuten MAYOR'S gymillä :)
Huipputiimi <3 Olin oikea väripilkku, kun mun SN toppi jäi kokoushuoneeseen ;'D
Tiimipäivät siis tosiaan järjestettiin MAYOR'S gymillä Helsingissä. Oli oikein kiva päästä meijerilläkin käymään, kun aikaisemmin en ole siellä käynyt vierailemassa! Tykkäsin kyllä oikein kovasti, jos niille suunnille joskus Helsinkiin muutan, niin meijerille mä ehdottomasti hankin kortin!
EAA-juomien maistelua... :)
Tiimipäivät päräytettiin kivasti käyntiin pienillä tuote maisteluilla! Tarjolla oli uutta EAA-juomaa ja Selffin uusia patukoita. Tosin monet eivät voineet kisadieetin takia patukoihin kajota... :D Enkä kyllä itsekään niitä maistellut, kun tällä väli dieetillä ollaan. EAA-juomat olivat kyllä ihan kivan makuisia, mutta edelleen suosikki aminohappo juomani on kyllä Forcen oma :)
Lounasaika! Ei muuta, kun eväät esille ja kanat ja riisit ääntä kohti :D (Näytämpä mä tympääntyneeltä...)
Tuotemaisteluiden jälkeen Riku kertoi lyhyesti hieman SportsNutritionin historiasta ja ylipäätään siitä, mikä se SN nyt sitten oikein onkaan ja mitä se voi urheilijalle tarjota ja mitä vastapalvelukseksi urheilija tarjoaa yritykselle. Seuraavaksi vuorossa oli pienet esittelyt jokaiselta, kun tiimissä oli niin monia ihmisiä, joita ei välttämättä ollut edes ikinä nähnyt. Jokainen siis hieman kertoi itsestään ja tavoitteistaan. Tiimistä löytyi sekä että kokeneempia, joilla on jo monia vuosia tätä lajia takana ja myös niitä vähemmän lajin parissa olleita, jotka ovat juuri tehneet debyyttinsä kisalavoilla tai ovat menossa kovaa vauhtia niitä kohti.
Tutustumisien jälkeen Aki Mähönen piti meille fitness typyille pientä luentoa. Käytiin läpi asioita koskien dieetistä palautumista sekä asiaa oikeanlaisista poseerauksista, jotka ovat todellä tärkeä juttu. Palutumisesta lähinnä kävimme juttua koskien "pullahtamista" kisadieetin jälkeen, mikä valitettavan usein käy monelle kisaajalle. Sitä helposti jotkut nappasee kymmeniäkin kiloja ylimääräistä siihen lihojen ympärille. Itse olen täysin samaa mieltä Akin kanssa siitä, että siinä ei ole yhtään mitään järkeä. Se vain lisää työtä seuraavalla kisadieetillä, eikä se järjetön rasvan määrä edistä sitä lihaskasvua offilla. Mutta se siitä, en tuomitse ketään :)
Akin huippu hyvissä käsissä! Jos näin voi edes sanoa :D
Höpinöiden jälkeen koitti se kohokohta, mitä olin koko aamun odotellut. Yhteistreenit huippu valmentajien johdolla! Alunperin olisin halunnut Tommi Heinosen ryhmään antamaan olkapäille kyytiä, mutta ryhmässä olikin jo liikaa porukkaa kun minä ja Emppu paikalle saavuttiin. Päädyimme siis Akin valvovan silmän alle treenailemaan selkää. Voin sanoa, että se kaveri kyllä osasi hommansa. Sain niin älyttömän hyvän tuntuman ihan pienillä kikoilla aikaiseksi. Nyt kyllä menee hetki, että saa hermoston tottumaan näihin uusiin parempiin liikeratoihin, mutta hyvä tulee ja eiköhän se selkä rupeä leviämään kuhan välidieetiltä lähdetään taas rakennuskaudelle!! ;-)

Treenien jälkeen oli vielä vuorossa poseharkat. Minäkin pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan pose asentoja, jee! Posetreeneistä ei valitettavasti tullut mitään kuvamateriaalia matkaan... Noh ensi kerralla sitten. Tuli kyllä ihan hirmuinen kisakuume, kun sai vetästä korkkarit jalkaan ja ruveta poseeraamaan. Lavalla se fiilis on varmasti aivan mahtava. Kuitenkin vielä tässä töitä paljon edessä, ennen kuin lavalle lähdetään.

Jäi kyllä tosi kivat fiilikset näistä tiimipäivistä ja oli mukava tavata uusia saman henkisiä ihmisiä! :)

Miten teidän viikonloppu sujui?
<3 Sanni

Kuvista vastasi Tomi Rehell