tiistai 24. maaliskuuta 2015

Kevyempi treeniviikko ja tankkauspäivän antimet

Heippa hei! Täytyy nyt taas pahoitella tätä nykyistä postaus tahtiani. Haluaisin kyllä postata useammin, edes vähintään kerran viikossa, mutta tällä hetkellä tämä nyt menee miten menee. Kun ei vain yksinkertaisesti riitä aika. Tämänkin postauksen ajattelin tekeväni jo sunnuntaina, mutta nyt tämä taas venähti monta päivää eteenpäin, kun ei ole ollut aikaa istahtaa koneelle kirjoittelemaan ja muokkailemaan kuvia.... Mutta näillä mennään, toivottavasti edes pieni osa lukijoistani on vielä jäljellä!

Dieetillä ollaan tässä jo kuudennella viikolla menossa, huh kun aika meneekin nopeasti! Viikot vain vierii super nopeaa vauhtia, mutta en pistä pahakseni, kun päivä päivältä ollaan lähempänä kesää ja hyvää kondista ;) Ensimmäiset pari viikkoa dieetillä olivat kyllä ihan kamalia suoraan sanottuna... Kroppa oli niin shokissa, kun sitä hiilaria ei yhtäkkiä tullutkaan kasapäin jokaisella aterialla. Väsytti aivan törkeesti, pyörin vaan zombina joka paikassa ja teki mieli luovuttaa jo heti kättelyssä ja syödä vaikka kaikki maailman herkut ja ruuat. Mutta kun mä jotain päätän, niin senhän mä myös teen. Luovuttaminen ei kyllä kuulu mun sanavarastooni, enkä sitä salli! :D
Ensimmäisten parin viikon jälkeen homma on luistanut onneksi ihan super hyvin, kun kroppa on tajunnut ruveta ottamaan sitä energiaa sieltä rasvavarastoista...

Viime viikolla alkoi kuitenkin tuntumaan ensimmäistä kertaa treeneissä, että oltiin jo hieman levon ja tankkauksen tarpeessa viiden viikon jälkeen. Joten pidin siis hieman kevyemmän viikon treenien suhteen ja tankkasin viime lauantaina oikein kunnolla.

Tältä näytti treenit viikolla 12:
Maanantai: Rinta/hauis/ojentaja treeni + 30 min aerobinen treenin jälkeen crosstrainerilla
Tiistai: Lepo
Keskiviikko: Selkä/olkapää + tikis vatsalihashaaste
Torstai: Lepo
Perjantai: 15 min kuntopyöräily + tikis vatsalihashaaste
Lauanatai: Lepo
Sunnuntai: Jalat + tikis vatsalihashaaste

Dieetti vko 2 vs. vko 5 
Treenit siispä puolittuivat viime viikolla ja tosiaan lauantaina myös tankkailin, niin nyt taas puhtia löytyy ja homma pelittää! Tankkaaminen on myös aika tärkeä juttu, koska dieetillä voi helposti käydä niin, että aineenvaihdunta menee tukkoon ja kroppa menee säästöliekille. Aineenvaihduntaa täytyy siis välillä vähän herätellä. Nyt teitä kaikkia varmasti kiinnostaa, että mitäs kaikkea sitä sitten tuli tankattua?
Olin aluksi suunnitellut, että voisin tankata hiilareita ihan puhtaista lähteistä (kaurapuuro, riisikakut, riisi, hedelmät jne), kun pahoin pelkäsin, että minkälaiset herkku himot sitä sitten onkaan seuraavat kaksi viikkoa, sokeriin kun jää niin pienestäkin koukkuun ja irti on vaikea päästä. Toisin kuitenkin kävi ja tuli siinä lauantain aikana tuhottua ihan kiitettävä määrä karkkia ja suklaata...

Tuli siis syötyä mm. leipää, banaania, riisiä, kebabia, pizzaa, karkkia, suklaata, lakua ja mitä vielä?! En edes muista :D Lauantai iltana mä olin kyllä niin räjähtämis pisteessä, se olo oli aivan järkyttävä. Kyllä se terveellinen ja ravintorikas ruoka on vain niin paljon parempi vaihtoehto, kun koko päivän höttöhiilarit. Onneksi ei liian usein tankkailla tarvitse, haha ;D

Eipä mulla tässä muuta tällä erää. Mukavaa loppu viikkoa kaikille!
Sanni

14 kommenttia:

  1. Nam pääsin itsekin muutama päivä sitten maistamaan milkan oreo suklaata ja voi että!! Musta kuoriutu suklaahirmu :D Ihan tajuttoman hyvää suklaata!
    Mutta sellaista piti kysyä, että kuinka usein muuten herkuttelet, josset ole dieetillä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oreosuklaa on kyllä ihan parhaista parhainta... (Tähän sellainen sydänsilmä hymiö :D)
      Aikaisemmin viime syksynä/talvena tuli herkuteltua kerran viikossa, ja se oli kyllä jo vähän liikaa...! Juuri siitä syystä pääsi paino nousemaan kovaa tahtia ja hieman pullahdin :D Ensi kerralla siis off seasonilla teen asiat viisaammin, jotta dieettailla ei tarvitsisi :) Hyvässä kunnossa vuoden ympäri kuulostaa minun korvaani hyvältä!

      Poista
  2. Vautsi Sanni missä kunnossa oot jo nyt!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!♥️ Vielä kuitenkin matkaa unelma kondikseen, mutta sitä kohti kovaa vauhdilla! :)

      Poista
  3. Mitä mun pitää tehdä mun ruokavaliolle että saisin muutettua sen dieettiruokavalioksi? Eli siis meinaan annosmääriä, mitä kannattaa syödä ja mitä ei :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen ihan ensimmäiseksi, että kiinnität huomiota ruoan laatuun, etkä niinkään määrään. Puhdas ruokavalio on hyvä lähtöpiste dieetille :)

      Poista
  4. Käyn treenamassa aina iltasin, joten en voi syödä kunnon ateriaa enää treenaamisen jälkeen, koska kello on jo niin paljon. Onko yhtä hyvä jos syön aterian noin kaks tuntia aiemmin treeniä? Treenin jälkeen syön sit banaanin ja iltapalana maitorahkaa/raejuustoa ja marjoja. Haittaako se, et mä en syö treenin jälkeen kunnollista ateriaa palautumista tai jotain muuta? Riittääkö toi mun iltapala treenin jälkeiseksi ruoaksi? Oon miettiny tätä niiiin kauan ja päätin sit kysyy joltain joka tietää vähän enemmän ko mä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Treenin jälkeen olisi hyvä nauttia palautusjuoma, joka sisältäisi hiilihydraatteja ja proteiineja. Sekä n. 1,5 h treenin jälkeen olisi hyvä syödä sitten se palautusateria, joka sisältää myös näitä tarvittavia ravintoaineita, joita kroppa palautumiseen tarvitsee. Joten kannattaisi siis sijoittaa treenit niin, että päivällinen tulee vielä niiden jälkeen, jotta palautuminen ja kehitys olisi parhainta mahdollista :) Mutta jos treenit ovat pakosta tehtävä vasta myöhään illalla, niin silloin on pakko tyytyä siihen banaaniin ja rahkaan, nekin kuitenkin sisältävät protskua sekä hiilareita, joten ovat ihan hyvä vaihtoehto :)

      Poista
  5. Mitä syöt dieettis aikana aamupalaksi? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan hetken päästä julkaisen ruoka/treeni päiväkirjan, joten sitten selviää ;)

      Poista
  6. Mistä oot saanut tuollaisen ison levyn Milka oreosuklaata?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain poikaystävältä tuliaiseks espanjasta :)

      Poista
    2. Oih ihana poikaystävä!

      Mä jo toiveikkaana luulin, et ne olis viimein rantautunut Suomeen. Höh 😆

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️