maanantai 8. kesäkuuta 2015

Täyttöä lisäravinne varastoihin!

Viime viikolla uhkaavasti jokainen lisäravinne purnukkani alkoi ammottamaan tyhjyyttään. Vitamiinit, proteiinit ja aminohapot, kaikki olivat ihan finaalissa! Ei muu auttanut, kun käydä pikaisilla ostoksilla Sportsnutritionilla ja täydentää varastot taas laadukkailla lisäravinteilla. En nykyään osaisi varmaan treenata edes yhtä kertaa ilman minkäänlaisia lisäravinteita... Olen jäänyt niihin niin pahasti koukkuun ja muutenkin olen hyötynyt niiden käytöstä erittäin paljon!

Lisäravinteitakin on nykyään niin törkeät määrät markkinoilla, ettei sitä oikein tietäisi mitä pitäisi ostaa. Siksi valitettavasti monet ostavat sitä halvinta ja laaduttominta, joista hädin tuskin hyötyy ollenkaan. Oikeiden ja laadukkaiden lisäravinteiden löydyttyä kuitenkin aivan varmasti jokainen niistä hyötyy, jos on muuten asiat kunnossa ruokavalion ja treenien kanssa. Lisäravinteiden käytöstä olen kirjoittanut aikaisemminkin, postaukseen pääset tästä.
Tälläinen setti tarttui tällä kertaa mukaan!
Proteiinijauhe: Valitsin tutun ja turvallisen Selffin Micro Whey Active heraisolaatti jauheen. MWA on nopeasti imeytyvä, laadukas ja todella hyvän makuinen proteiinijauhe. Mun omat lemppari maut ovat ehdottomasti banaani-suklaa ja päärynä-vanilja. Nyt kuitenkin halusin ottaa testiin tämän minttu-suklaan makuisena, kun kaveri sitä niin kehui hyväksi! Sekoittelen aina itselleni palautusjuoman Micro Whey:sta ja Osmopure hiilarista, sekä välillä korvaan välipala rahkan proteiinisheikillä.

Vitamiinit: Forcen multivita mulla on ollut käytössä jo vaikka kuinka kauan. Niin kätevä kun tarvitsee ottaa vain yhden kapselin päivässä, niin ei tule unohdettua! Yleensä olen syönyt C-vitamiinia sen lisäksi tabletteina, mutta nyt otin kokeiluun Selffin C-vitamiini poretabletin. Saa nähdä meinaako lentää laatta, vai onko ihan hyvän makuista... Cola-mustaherukka.. hmmmph!
Huippu hyvän makuista ja ihanan väristä!
Aminohapot: Olen yleensä käyttänyt Forcen BCAA aminohappoja, mutta tällä kertaa halusin kokeilla uuden vasta kehitellyn Boogie sarjan intrajuomaa. Rakastuin vesimelonin makuiseen juomaan jo muutama viikko sitten, kun saimme sitä töissä maistella ja pakkohan se oli nyt sitten itselleni ostaa! Boogien intrajuoma sisältää sekä EAA, että myös BCAA aminohapot, jotka estävät lihasten purkautumista treenin aikana. Amino Boogieen on lisätty myös sitruliinimalaattia, joka estää lihasväsymystä ja puskuroi maitohappoja. Täydellinen intrajuoma siis! Ja koska Amino Boogie sisältää myös EAA aminohapot, se soveltuu hyvin nautittavaksi myös heti aamulla herättyä tai pitkin päivää katabolisen tilan katkaisemiseen.

Kyllä taas jumppa kulkee näiden avulla! ...Kulkee se kyllä muutenkin ;)

Ps. Minulta voi rohkeasti tulla kyselemään, jos tarvitset apua lisäravinteiden hankinnassa / haluat niistä enemmän tietoa! 

10 kommenttia:

  1. Mooi!
    Miten makeita noi protskujauhot on? Sain traumat fitnessgurun jauhojen ällömakeudesta ja haluisin löytää jonkun syötävän makuisen...

    Oot huikee inspis, ja vaikutat tutustumisen arvoselta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!
      Selffin proteiinit on ainakin mun makuun just hyviä! Ovat täyteläisiä ja vähän sellaisia pirtelömäisiä :) Mutta jos tosiaan ei kauheasti makeasta tykkää, niin löytyy myös stevialla luonnollisesti makeutettuja, jotka ovat maultaan miedompia :) Todella kiva kuulla, kiitos paljon! ♥️

      Poista
  2. Moi! Löysin sun blogin tänään ja meni heti lemppariksi! Mitä lisäravinnetta kannattaisi käyttää jos on todella hoikka ja haluaa reippaasti massaa lisää?:-) jos viitit nii voitko linkata linkin hyvään tuotteeseen. Oletko siis minä vuonna syntynyt? Ja miten sait kuntosalin osaksi arkielämääsi?:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!
      Jee, ihana kuulla :) Jos tavoitteena olisi saada hieman enemmän massaa, niin suosittelen käyttämään siihen tarkoitukseen tehtyä massanlisääjää, joka sisältää paljon energiaa yhdessä annoksessa. Tässä pari esimerkki tuotetta:
      http://www.sportsnutrition.fi/active-whey-gainer-p-778.html

      http://www.sportsnutrition.fi/isogain-lactose-free-p-1383.html

      Olen syntynyt vuonna 1997 :) Kuntosali harrastus tuntui heti ihan omalta jutulta mulla ja rakastan treeniä! Siksi säännöllisesti ja usein punttailemassa käyn. Tietenkin, kun tähtäimessä on vielä jossain vaiheessa body fitness lavat, niin fysiikkaa täytyy rakennella siellä kuntosalin puolella :)

      Poista
  3. Moi! Voisitko tehdä linkkien kanssa mulle paketin, jossa tarvittavat aineet aloittelevalle salille menijälle :)? Tarvitsisin massaa reilusti lisää koska olen hoikka. En syö tällä hetkellä mitään lisävitamiinejä yms. Kiitos jos viitsit!:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka moi!
      Tottahan toki, autan mielelläni :)

      Tärkein urheilijan lisäravinne on ehdottomasti palautusjuoma. Treenin jälkeen lihakset ovat hyvin vastaanottavaiset ravintoaineille ja on hyvä saada palautumis prosessi heti treenin jälkeen mahdollisimman nopeasti käyntiin. Siksi palautusjuoma on hyvä nauttia heti treenin lopetettua, jotta lihakset saavat täytettyä tyhjentyneet hiilari varastot ja proteiinit alkavat korjaamaan vaurioita lihaksissa. Kun sanoit, että olet hoikka niin suosittelen ehdottomasti palautusjuomaksi enemmän massanlisääjä tyyppistä vaihtoehtoa. Ne sisältävät enemmän energiaa, joka tulee pää asiassa hiilihydraateista. Tässä linkit pariin hyvään vaihtoehtoon:
      http://www.sportsnutrition.fi/active-whey-gainer-p-778.html
      http://www.sportsnutrition.fi/isogain-lactose-free-p-1383.html
      Näistä tuotteista enemmän energiaa sisältää Iso Gain.

      Toiseksi suosittelen ottamaan aminohapot treenin ajaksi. Aminohapot estävät treenin aikana lihaksen hajoamista ja antavat hieman lisäenergiaa. Olen itse juuri ottanut tuon kyseisen Amino Boogie aminohappo juoman käyttööni, kun se sisältää tosiaan myös sitruliini malaattia, joka estää lihasväsymystä! Se on siis myös tuote jota suosittelisin :)
      Tässä linkki: http://www.sportsnutrition.fi/amino-boogie-500g-p-1397.html

      Ja kolmanneksi olisi hyvä ottaa käyttöön multivitamiini, sekä omega-3 kapselit.
      Tässä vielä linkit niihin:
      http://www.sportsnutrition.fi/multi-vitamin-p-758.html
      http://www.sportsnutrition.fi/force-omega3-1000mg-p-1195.html

      Ja tosiaan, koodilla SANNI10 saat -10% alennuksen tilauksesta Sportsnutrition.fi sivustolla, hyödynnä ihmeessä pieni alekoodi :)

      Poista
    2. Kiitos paljon! Olet todella hyvä inspiraatio minulle :-) otetaako noi aminohapot reenin aikana siis?

      Poista
    3. Mukava kuulla, kiitos!♥️ Ja kyllä, aminohapot ovat suunniteltu nautittavaksi treenin aikana! :) Ja myös toki pitkin päivää, jos esimerkiksi ateriaväli venyy. Näin ehkäistään myös silloin lihasten hajoamista.

      Poista
  4. Moikka! Oisko sulla ideaa, miten jakaa treenit kun eniten treeniä kaipais reidet ja pakarat? Haluaisin kuitenkin periaattees treenata koko kroppaa, mutta toisaalta esim rinta ja ojentajat ovat suht kehittyneet, että oisko vaikka järkevä jättää ne sit sen perus treeniohjelman ulkopuolelle ja sit sillon tällöin niitäkin treenailla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa!

      Itse tekisin niin, että treenaisin sitä lihasryhmää 2x viikossa, joka eniten kehitystä tarvitsee. Muita lihasryhmiä kannattaa tietysti myös treenata, mutta niitä voi jumpata sitten esimerkkinä vain kerran viikossa. Itsekin teen tällä hetkellä niin, että treenaan selän, olkapäät ja jalat 2x viikossa, koska ne tarvitsevat eniten kehitystä. Hauista, rintaa ja ojentajaa tulee taas jumpattua vain kerran viikossa.

      Mielestäni kannattaa siis tehdä treenijako, jonka avulla saat treenattua "heikot" kohdat 2x viikossa ja ne vähemmän kehitystä tarvitsevat kohdat vain kerran viikossa :)

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️