keskiviikko 8. heinäkuuta 2015

Kehitykseni kuvina

Noin kaksi ja puoli vuotta säännöllistä kuntosali treeniä takana päin. Ruokavalionkin suhteen kokoajan asiat menevät parempaan suuntaan ja jatkuvasti opin uusia asioita, niin ravinnon kuin myös sali treenien suhteen. Aloitin kuntosali harjoittelun siis tammikuussa 2013 ja aloin pikku hiljaa muuttamaan ruokavaliota parempaan suuntaan. Ensin lisäsin proteiineja ja aloin syömään enemmän salaattia. Treenaamassa kävin kuntosalilla 4 kertaa viikossa, sekä myös aerobicissä step ja core tunneilla tuli ensimmäiset puoli vuotta käytyä säännöllisesti kuntosali harjoittelun lisäksi. Niin sai alun minun elämäntapa remonttini ja näillä teillä ollaan edelleen. Matkan varrella on ollut vaikka minkälaista elämäntilannetta ja kriisiä, mutta rakkaus kuntosali harjoittelua ja terveellisiä elämäntapoja kohtaan on ja pysyy!
Teiltä lukijoilta on tullut moneen otteeseen toiveita kehitys kuvista, joten eiköhän nyt laiteta kehitys kuvat (eli siis hirveä määrä kauheita sali selfieitä) jakoon!
Lähtöpiste tammikuussa 2013. Näitä kuvia (ja suurinta osaa muista postauksen kuvista) en ole ikinä koskaan kenellekkään näyttänyt tai mihinkään julkaissut. Mutta mikäpäs siinä, tältä olen ennen näyttänyt ja sillä sipuli :) Hyvä, että olen alusta alkaen ottanut kunto kuvia, niin pystyy helposti seuraamaan kehitystä. Omalle kunnolle kun ajan mittaan sokeutuu ja välillä tuntuu, että mitään ei ole tapahtunut vaikka todellisuudessa olisi paljonkin.

Tätä aikaa edelsi hyvin riehakas syksy alkoholin, pizzojen ja herkkujen parissa, joka viikko. Herkkuja saatoin syödä joka päivä ja muutenkin ruokailu tottumukset olivat päin puuta. Alku painoa en tarkalleen muista, taisi olla siinä 65-67 kilon paikkeilla.

Nämä kuvat on otettu huhtikuussa 2013. Eli noin neljä kuukautta treenejä takana. Ei vielä kovastikkaan näy kropasta ja ryhti on todella huono. Mutta motivaatio ja halu kehittyä oli kova.

Näissä kuvissa ollaankin sitten menossa jo heinäkuun puolella, edelleen vuonna 2013. Tällöin alkoi jo kropasta näkemään pientä edistystä. 

Vessa selfieitä tammi-helmikuulta vuonna 2014. 

Kesä kunto vuosimallia 2014.

Kesän 2014 kuukauden Turkin matkalla ja sen jälkeen aloin lihota. Turkista tulin kotiin neljä kiloa painavempana. Syksyllä aloitin ihan ihme sika bulkin ja toivoin lihasteni kasvavan. Söin kuitenkin liikaa ja sen seurauksena painoa kertyi aika paljonkin, läskinä. Painavimmillani on 74 kiloinen. Nämä kuvat ovat otettu siis talvella 2014.

Tammikuussa jouduin olemaan kuukauden treenitauolla sairasteiluiden takia. Silloin painoni putosi 4 kg. Maaliskuussa päätin aloittaa dieetin, koska oloni kropassani ei enää ollut hyvä. Ylhäällä olevat kuvat ovat siis otettu dieetillä ekoina päivinä. Lähtöpaino dieetillä oli 70 kg.

Selkä kuva 6 viikkoa dieetillä ja vatsakuva 10 dieetti viikon jälkeen. Paino oli 65 kg. Lopetin dieetin 10 viikon jälkeen.

Tässä nykyinen kuntoni, eli kesä 2015. En ole enään niin kireässä kunnossa, kuin parhaimmallani olin keväällä. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen tähän kuntoon. Paino minulla tällä hetkellä tosiaan on edelleen sen 65 kiloa ja vähän päälle. En sitä puntarin lukemaa kauhean tarkkaan seuraile, kun ei sillä painolla ole mitään väliä.

Tässä matkan varrella on tosiaan koettu kaikenlaisia elämäntilanteita, on ollut dieettejä, ortoreksiaa, kunnon sika bulkkia, paljon aamuaerobisia ja paljon stressiä omasta ulkonäöstä. Ja nyt vihdoin luulen, että olen löytänyt sen kultaisen keskitien ja tasapainon treenin, sekä ravinnon suhteen. Olen erittäin tyytyväinen itseeni, saavutuksiini ja kroppaani tällä hetkellä. En stressaa syömisistä ja treeneistä. Mä treenaan ja syön terveellisesti, koska rakastan sitä ja haluan ravita kroppaani hyvin. 

Tästä suunta on vain ylöspäin. Saa nähdä minkälainen kesäkunto sitä ensi vuonna on, ja minkälainen paketti musta saadaan kuorittua vielä joku päivä fitness lavoille. Motivaatio ja halu kehittyä on edelleen ihan älytön!

Muistakaa, että asiat eivät tapahdu hetkessä. Hyvää kannattaa odottaa ja sen eteen täytyy tehdä töitä!
♥ Sanni

30 kommenttia:

  1. en oo koskaan kommentoinu kenenkään blogi tekstiin mutta nyt on pakko! ihan mahtava teksti ja kuvat taas jälleen niinku aina sun blogissa onkin:-) oon saanut sulta tosi paljo motivaatiota omaan elämäntapa remonttiin ja salitreeneihin ja kirjotat musta tosi hyvin ja realistisesti ja sun teksteistä saa tosi paljo irti. oot mahtava tyttö ja saat ainaki mun päivän aina paljon paremmaksi ku huomaan että sun blogiin on tullu uutta juttua:-) pakko vielä kysyä paljonko sulta löytyy pituutta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihana ja positiivinen kommentti♥ Kiitos hurjasti! Ihan huippua kuulla, että olet saanut blogistani paljon irti ja motivaatiota terveellisiin elämäntapoihin sekä treeneihin :)♥ Tsemppiä sinulle jatkoonkin!
      Pituutta minulta löytyy n. 168 cm :)

      Poista
  2. Vau Sanni!! <3 Parhaimmalta näytät juuri nyt :)

    VastaaPoista
  3. mitäpä jos kuntosalin lisäks keskittyisit vaikka harjottelemaan yhdyssanoja......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikävää, kun kirjoitus virheeni pistää noin pahasti silmään. Olen pahoillani, mutta niitä sattuu aina välillä. Minulla on lukihäiriö, jonka takia en aina tunnista kaikkia yhdyssanoja ja saatan kirjoittaa väärin.

      Poista
  4. Ihan super inspiroivaa!! En ookkaan tiennyt että oot noin paljon muuttunut, vautsi!:)
    Teitkö itse dieettisi vai tekikö joku muu sen sulle? Oisko sulla antaa edes jotain vinkkejä miten dieetata?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon!♥

      Suunnittelen itse ruokavalioni. Luen ja etsin jatkuvasti lisää tietoa liittyen ravintoon ja sen perusteella pystyn tekemään ravintosuunnitelmia itsenäisesti. Kaikki ei tietenkään voi olla tismalleen oikein, mutta olen löytänyt hyvän ruokavalion itselleni. En suosittele minkäänlaisia dieettejä. Ravitse kroppaasi hyvin terveellisellä ruoalla ja urheile säännöllisesti, niin et tarvitse dieettejä :)

      Poista
  5. Taas kerran ihanan inspiroiva postaus! Oot kyllä kehittynyt hurjasti, selvästi tiiät mitä teet :)

    VastaaPoista
  6. Vau! Sul on tosi kivat olkapäät, kiva vyötärö ja näytät hyvinvoivalta! Tosi hienoo työtä oot tehny.

    VastaaPoista
  7. VAU!! Oon lukenut jo jonkin aikaan sun blogia, ja tykkään siitä hirmusesti :) Oot kehittynyt TOSI paljon, ja vielä omilla ohjeilla. Sain taas itsekin paljon motivaatiota treenata :) T. 20v-vantaalainen tyttö

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanan piristävästä kommentistasi!♥️ Mukava kuulla, että olet saanut lisä motivaatiota teksteistäni ja että pidät blogistani! :)

      Poista
  8. Vau mikä muutos, ihan huikee :) oot kyllä upeessa kunnossa ja saan sun blogista tosi paljon motivaatioo omiin elämäntapoihin :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti Nelli!♥️ Ihan huippua kuulla, että oot saanut mun blogistani motivaatiota myös omiin elämäntapoihisi :)

      Poista
  9. Upeeta! Saisko enemmän tietoa tosta sun 10 viikon dieetistä, mitä siihen sisältä, liikunta + ruokavalio? :) Kuinka se eros sun normaalista arjesta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :)
      ¨
      Valitettavasti en aio jakaa mitään ohjeita/tietoja liittyen dieettiini. En suosittele kenenkään dieettaavan, kun löytää tasapainon treenien ja ravinnon suhteen niin ei tarvitse mitään dieettejä. Ja varmasti blogillani on myös nuoria, itsestään hieman epävarmoja lukijoita niin en halua, että takiani joku voi mahdollisesti hankkia itselleen jonkinlaisen syömishäiriön. Been there done that, en halua muiden joutuvan samaan tilanteeseen.

      Dieetti ei mitenkään poikennut normaali arjestani, söin aivan samaa ruokaa kuin nytkin, mutta määrät olivat vain erilaisia. Ja tietenkin myös tein enemmän aerobista liikuntaa, mutta ei mitään sen kummempaa :)

      Poista
  10. Upee kroppa! Munkin pitäs alottaa kunnolla toi treenaaminen, olisko sul antaa jotain vinkkejä millanen olis hyvä peppu/jalkatreeni?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti! :)
      Tässä esimerkiksi pari treeniä (linkit alapuolella), jotka olen itse suunnitellut. Kokeile ihmeessä! :)

      http://cheatclean.fitfashion.fi/2015/01/31/jalkatreeni-a-la-sanni/
      http://ssannisofia.blogspot.fi/2015/05/jalkajumppaa-ja-tehonlisaaja-vinkki.html

      Ja tässä vielä pari kehonpainolla tehtäviä treenejä koko kropalle:

      http://ssannisofia.blogspot.fi/2014/07/nopea-ja-tehokas-treeni.html
      http://ssannisofia.blogspot.fi/2014/08/tehokas-rasvanpoltto-treeni.html

      Tsemppiä sulle treeneihin!<3

      Poista
  11. En oo aijemmin tainnut kommentoida sulle, mutta nyt oli pakko! Vaikutat ihan älyttömän upealta ja vahvalta ihmiseltä! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon ihanasta ja piristävästä kommentista! :)♥️

      Poista
  12. Wau ! Oot kyl niin hyvä inspiraation lähde mut en vaa tiiä et miten saisin viel oikeesti kunnol itteeni niskast kii ku ois ainaki 5 kiloo tiputettava tai ainaki et sais mahan ja vähä reisist pois. Sunkaa on varmaan ihan unelma treenata :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos hurjasti!<3 Paljon tsemppiä sulle, aivan varmasti tulet saavuttamaan tavoitteesi, kunhan vain jaksat työskennellä sen eteen! Tie on varmasti raskas, mutta finaalin saavuttaessa olo on aivan mahtava :)

      Poista
  13. Hei oisko sulla mitään vinkkejä miten sais käsistä ns läskit pois ? :) tai sillee että ne olis kiinteämmät.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa,

      Näin äkkiseltään suosittelisin super- ja pudotussarjoja. Niissä kun tulee paljon toistoja ja hirmuinen polte, niin rasva palaa :) Voin tehdä vaikka joku päivä jonkun kunnon killeri käsien kiinteytys treeni postauksen! :)

      Poista
    2. Joo postaus siitä olisi tosi kiva :) kiitos neuvoista ! Oot yks parhaimmista bloggaajista, jatka samaan malliin !! <3

      Poista
    3. Jees, kiva! Täytyy kehitellä ja toteuttaa :) Kiitos paljon <3

      Poista
  14. Saako udella paljonko sulla on pituutta? :)

    VastaaPoista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️