lauantai 18. heinäkuuta 2015

Takaisin raudan äärellä ja huikee jalkatreeni!

Yli kahteen viikkoon en ole naamaani kuntosalien puolella näyttänyt minua vaivanneiden ikävien rytmihäiriöiden ja ylikunnon pelon takia. Tiistaina kuitenkin sain onnekseni lääkäriltä täysin terveet paperit, joten vihdoinkin uskalsi lähteä kuntosalille takaisin ilman huolta jonkin sortin terveys ongelmista! Multa kyllä tosiaan tutkitaan vielä jotakin liittyen kilpirauhasen toimintaan, mutta minkäänlaista treeni rajoitetta ei minulle onnekseni tullut. Elämä siis jatkuu yhtä aktiivisena, kuin aina ennenkin :) Huippua!
Torstaina kuitenkin kun lähdin pitkästä aikaa taas treenin kimppuun, niin mua vaivasi eräs toinen todella ikävä ja ilkeä vaiva! Nimittäin joka toisto viilsi oikean lavan väliin niin ikävästi, että tuntui kuin joku vetäisi veitsellä lihojeni väliin. Kyseessä oli siis vain olkapää treeni, oli hyvin lähellä etten lopettanut treeniä kesken, mutta hammasirvessä väänsin kunnialla loppuun asti. Torstai iltana laitoin kylmägeeliä selkään ja se hieman helpotti kipua. Nyt selkä on jo onneksi paljon parempi, toivotaan että huomenna pääsen Kian kanssa vetämään kunnon selkä treenit pitkästä aikaa :)

Niinhän se sanontai taitaakin kuulua, että urheilija ei tervettä päivää näe... Sais nämä mun kaikki ikävät oireet nyt kadota :D Tosin nämä selkä kivut ovat varmasti viime viikkoisen hieronnan tuotoksia. Hieronnassa hieroja mulle kertoikin, että mulla on lapojen välit todella tukossa ja siellä on todella ahtaat paikat, olisi tarvinnut monta tuntia hierontaa jotta paikat olisi saatu auki. Selkeästi täytyy siispä ruveta nyt käymään säännöllisesti siellä hieronnassa, nyt kun sitä kerran on kokeiltu...
No mutta eiköhän tämä tästä taas lähde, kun pääsee takaisin normaaliin rytmiin ja saa hieman voimia takaisin. Eilen vedettiin Roberton kanssa ihan älyttömän hyvä jalkatreeni ja nyt voin kyllä sanoa, että ai jumpe kun on jalat juntturassa tällä hetkellä! On ollut kyllä niin ikävä kunnon pumppia ja näitä lihasjumeja... Mutta sen pidemmittä höpinöittä, tässä meidän eilinen jalkatreeni. Kokeile säkin!

4x8-10 takakyykky, syvä

Supersarja, yhteensä 4 sarjaa:

x10-12 jalkaprässi
x10/jalka askelkyykky
(käsipainojen kanssa tai ilman, on todella hapokas sarja niin paljoa painoa ei askelkyykkyihin tarvita)

Supersarja, yhteensä 3 sarjaa:
x10/jalka takapotkut (itse pumppailin ilman painoa, mutta voi myös tehdä taljassa)
x10 takareiden koukistus

3x10 etureiden ojennus
3x15 pohkeet seisten laitteessa

Eipä tässä muuta tällä kertaa, hyviä treenejä ja mukavia kesä päiviä! 
♥ Sanni

18 kommenttia:

  1. Vau ompa pirteät trikoot! Voisitko tehdä sellaisen day with me postauksen, eli laittaisit kellonajat ja mitä teit mihinkin aikaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo Icaniwill trikoot on kyllä ihanan pirtsakat! Ja tottakai voin, yhtenä päivänä sellainen oli jo melkein puoliksi tehtynä, mutta unohdin kirjoitella illan tekemisiä ylös niin siihen se sitten jäi :') Mahdollisimman pian uusi yritys! :)

      Poista
  2. Aaaaa noi icaniwillit <3 oon ite varmaan puol vuotta harkinnut niitä mustavalkosia sahalaitakuvioisia tolta merkiltä, mutta koska oon hankkinu viimesen vuoden sisään niin paljon trikoita & elättelen toiveita että ehtisin vielä joku kaunis päivä dromeapajille House of Brandonille niin tää oottelu taitaa jatkua edelleen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo on kyllä niin ihanat trikoot!<3 Oli pakko napata ne Aminopörssiltä itselleni, kun olivat alennuksessa ja tuo on valmistuksesta poistunut malli, jota olen kuolannut vaikka kuinka kauan... Noita dromeja kyllä on hitsin vaikea saada! Itse onneksi sain tilattua itselleni yhdet, kun olin tilannut koko vahdin sähköpostiini ja heti viestin kilahdettua saapuneet kansiooni laitoin heti pöksyt tilaukseen :) Dromet on kyllä älyttömän mukavat päällä!

      Poista
  3. Nyt on pakko huomauttaa asiasta joka pisti silmää tost kyykkykuvasta...Sun pitäis jäädä vähä ylemmäs koska alaselkä notkahtaa pois suoran selän jatkeenta, joten meet turhan alas, joka vahingoittaa sunalaselkää:/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa!

      Syväkyykyn nimensä mukaisesti tulisi nimenomaan olla syvä. Tekniikka ei ota laisinkaan alaselkääni, vain juuri sinne minne kuuluukin :) Ja itseasiassa sain juuri eilen kommenttia kyykystäni fitness/kehonrakentaja valmentajalta, että kyykky on oikein hyvä juurikin sen takia, kun mennään tarpeeksi alas!

      Poista
  4. moikka! Minkä kokoset sulla on noista housuista? oon ite katellu noita pitkään, mutta oon vähän kahen koon vaiheilla ja vois auttaa jos tietää suunnilleen muitten kokoa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!

      Mulla on näistä housuista koko xs, vaikka en tosiaankaan ole niin pieni kokoinen! Ne tuntuvat vain aluksi tosi tiukoilta pohkeiden kohdalta, mutta sitten valuvat kuitenkin jalasta :D Joten suosittelisin ottamaan pienemmän koon mitä yleensä käytät!

      Poista
  5. tää kommentti ei liity tähän postaukseen, mutta.. nuoreen ikään nähden sä olet tajuttoman järkevä ja mahtava esikuva kenelle tahansa! oot vaikeuksien kautta löytäny tasapainon treeniin ja syömiseen ja sitä ei voi kun ihailla! sun postauksia on mielenkiintosta lukee ja saan susta kauheesti tsemppiä omaan elämään :) olis kiva jos päivittelisit blogia vieläkin useemmin! :) kiitos tästä blogista, olet upea!!<3 t. pikkuäiti 23v

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihana kommentti, kiitos hurjasti! <3 ihana kuulla, että olet tykännyt mun blogistani ja kokenut sen mielenkiintoiseksi. On ilo kirjoittaa, kun on sinun kaltaisia lukijoita! Yritän parhaani mukaan postailla mahdollisimman usein :) Paljon tsemppiä sinullekkin ja mukavaa loppu kesää!

      Poista
  6. Hei! jaatko jalkatreenisi esim.etureisiin ja toisen takareisiin+peppuun, vai treenaatko ns. "koko jalat" samassa treenissä? entä kuinka usein kannattaisi vaihdella liikkeitä? mitkä ovat mielestäsi parhaat jalkaliikkeet? kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa!

      Teen aina jalkatreeneissä kaikki kerralla, eli en siis jae niitä eri osiin :) Teen koko jalkaosaston aina neljän päivän välein.

      Ohjelmaa kannattaisi vaihdella ainakin noin kolmen viikon välein, jotta lihakset eivät ehdi tottua rasitukseen ja kehitys hidastuu. Lihakset kun tarvitsevat jatkuvalla syötöllä uutta ärsykettä :)

      Minun mielestäni parhaat liikkeet pepulle ja reisille ovat bulgarialainen askelkyykky ja hack kyykky :)

      Poista
    2. okei, kiitos! :) jatkokysymyksenä vielä että kun jalkatreenin tekee 2 krt viikkoon, niin kannattaako toisessa treenissä tehdä eri liikkeitä kuin toisessa, vai kummassakin samoja? :D miten itse teet?

      Poista
    3. Itse teen yleensä kummassakin treeneissä eri liikkeitä :) Useimmiten teen toisen treenin enemmän peppu painoitteisena ja toinen enemmän reisille :)

      Poista
  7. Mäki oon nyt ensimmäistä kertaa elämässäni, ollessani dieetillä, pelännyt joutuvani ylikuntoon. Massakaudella treenasin viel silleen rennommin, eikä ollut aerobisia + söin yli kulutuksen. Nyt dieetillä on 7-8 treeniä/vko ja yks lepopäivä. Voimatasot on pysyny suht samana, mut sellasta pientä uupumusta on melkeen päivittäin. Oon mittaillu ortostaattista sykettä ja se tulos on aina ollu normaali. Vois jossain kohti pitää kevyemmän viikon treenien suhteen, mut se on niin vaikeeta! On aina pakottava halu treenaa veren maku suussa hien lentäessä otsalta 😂💦💪

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kyllä ehdottomasti ottaa niitä lepopäiviäkin, ennen kuin on liian myöhäistä :) Lihaskasvu ja kehitys tapahtuu kuitenkin levossa!

      Poista

Kommentoithan asiallisesti, kaikki typerät ja herjaavat kommentit menevät suoraan roskapostiin!
-
Kiitos paljon kivasta kommentista! ♥️